Zanimivosti

Pogovor z Normanom Mullerjem, direktorjem marketinga Huawei za Slovenijo in Hrvaško

nn
26. 10. 2020, 10.00
Posodobljeno: 26. 10. 2020, 10.26
Deli članek:

»Uporabniška izkušnja je tista, ki loči najboljšega od dobrega«

Več kot leto nazaj je Huawei predstavil trgovino Huawei AppGallery, uradno trgovino za distribucijo aplikacij na napravah te znamke. Od globalne predstavitve naprej, je AppGallery pokazal impresivno rast, pospešeno pa dela tudi na povečanju števila najboljših aplikacij, vključno z najpopularnejšimi globalnimi in lokalnimi aplikacijami.

Huawei je vzporedno s predstavitvijo družine vrhunskih pametnih telefonov Mate 40 prestavil napredek v razvoju ekosistema Huaweievih mobilnih storitev (HMS). Posodobitve bodo obogatile izkušnjo rabe in uporabnikom omogočile bogatejši digitalni življenjski slog.

Preden nekaj vprašanj o Huawei trgovini z aplikacijami postavimo direktorju marketinga za Slovenijo in Hrvaško Normanu Mullerju je prav, da omenimo dve čisto novi aplikaciji, ki bosta obogatili trenutno zbirko. Petal Search, ki je uradni iskalnik na pametnih telefonih Huawei in Petal Maps kot prvo navigacijsko aplikacijo zanje.

Kakšen je položaj trgovine Huawei AppGallery na trgu in kakšne ambicije imate?

Huaweieva platforma za distribucijo mobilnih aplikacij AppGallery je najhitreje rastoča med vsemi in tretja največja. Podobno je bilo tudi na področju prodaje pametnih telefonov, kjer smo v zadnjih nekaj letih iz položaja tretjega zrasli v največjega izdelovalca. Upoštevajoč naš delež na trgu pametnih telefonov in trend prodaje drugih naprav, kot so pametne ure, tablični in prenosni računalniki, je nadaljnja hitra rast trgovine AppGallery v prihodnjih letih zagotovljena.

Zakaj je trgovina AppGallery za vas tako pomembna?

Trgovina AppGallery je pomembna predvsem za uporabnike, nato za razvijalce aplikacij in šele nato za Huawei. Naš cilj je ponuditi uporabnikom vse, kar potrebujejo. Izkušnja uporabe pametnega telefona je namreč seštevek strojnih zmogljivosti, storitev med katere sodijo tudi aplikacije in sinergije z drugimi povezanimi napravami. Ker nam je bilo preprečeno sodelovanje z drugimi trgovinami, smo bili prisiljeni razviti svojo. Nismo videli težav, temveč izziv, zaradi katerega bomo neodvisni in se bomo lažje odzivali na tržne spremembe.

»Upoštevajoč naš delež na trgu pametnih telefonov in trend prodaje drugih naprav, je nadaljnja hitra rast trgovine AppGallery v prihodnjih letih zagotovljena. »

Kaj se glede trgovine AppGallery dogaja v Sloveniji?

Zelo se trudimo, da bi uporabnikom zagotovili preprosto uporabo trgovine AppGallery in čim večji izbor pomembnih aplikacij. To je pomembna naloga slovenske podružnice podjetja Huawei, ki je zadolžena za pogovore s slovenskimi razvijalci. V zelo kratkem času smo se dogovorili z večino najbolj pomembnimi ponudniki. To so predvsem bančne in plačilne aplikacije, kot so NLB Klikin, NKBM mBank@Net, Intesa Sanpaolo Banka IN in Bank Mobile, Sberbank Mobibank, Delavska Hranilnica DH mobilni, Sparkasse M.Stik in mBills.si. V trgovini AppGallery imajo svoje aplikacije tudi drugi pomembni slovenski ponudniki. A1, Telekom Slovenije, Telemach, T-2, Ceneje.si, eHrana, MojeDelo.com, Moje Kartice, TaxiMetro Ljubljana, Prva liga Telekom Slovenija. Na voljo so tudi aplikacije za dostop do video vsebin, kot so NEO, EON, T-2 tv2go, A1 Xplore TV GO, VOYO.si in nenazadnje vsi pomembnejši mediji, kot so RTV Slovenija, 24ur.com in Siol.net.

Kaj je potrebno, da je aplikacija objavljena v trgovini AppGallery in ali lahko to stori vsak razvijalec?

Menim, da bi morali vsi razvijalci svoje aplikacije objaviti tudi v trgovini AppGallery, saj bodo sicer izgubil pomembni delež potencialnih uporabnikov. Postopek objave je izredno preprost in podoben objavam na drugih platformah. Razvijalec se mora prijaviti, oddati vlogo za objavo aplikacije in počakati na njeno odobritev. Tako imenovani potrditveni postopek pa je odvisen od aplikacije. Nekatere ne zahtevajo nobene prilagoditve, druge, ki so bile narejene tesno po meri drugih platform za distribucijo, pa zahtevajo več prilagoditev. Torej bi težko odgovoril enozložno na zastavljeno vprašanje. Glede na to, da so vključene skoraj vse bančne in plačilne aplikacije, kjer je sam postopek en bolj kompleksnih, se vedno najde ustrezna rešitev.

»Nismo videli težav, temveč izziv, zaradi katerega bomo neodvisni in se bomo lažje odzivali na tržne spremembe«

Kakšne priložnosti nudi trgovina AppGallery lokalnim razvijalcem, če so potrebne prilagoditve?

Gotovo imajo razvijalci več dela, če morajo aplikacije prilagoditi, a je prav tako pomembno, kako na to gledajo lastniki aplikacij. Zanje to največkrat pomeni dodatno delo in dodatne stroške. Strinjamo se, da je tako, če je narava aplikacij promocijska. A hkrati je prilagajanje lahko tudi priložnost. Ko gre za aplikacije, s katerimi služijo, lastniki vedo, a bi pogoji sodelovanja s platformami za distribucijo aplikacij lahko bili bolj konkurenčni. In ravno to počnemo.

Naši partnerji, ki hitreje prepoznajo trend pomembnosti trgovine AppGallery, bodo imeli od nje največ koristi. Razvijalci nemalokrat razmišljajo kako s svojim projektom prodreti na tuje trge. Podjetja, ki so na področju aplikacij naredila odličen posel, omenim lahko PhotoMath, SofaScore ali Nanobit, so ga naredili globalno, ne lokalno. Vsem njim nudimo možnost vstopa na svetovne trge. AppGalley je prva prava alternativa obstoječim trgovinam z aplikacijami v zadnjih desetih letih. V Evropi ima več kot 28 milijonov aktivnih uporabnikov in preko 400 milijonov po vsem svetu. Na voljo je uporabnikom iz 170 držav in podpira 78 jezikov. Medtem imajo Huaweieve mobilne storitve (HMS), ki omogočajo razvoj aplikacij za trgovino AppGallery, že več kot 1,4 milijona registriranih razvijalcev.

»Huaweieva platforma za distribucijo mobilnih aplikacij AppGallery je najhitreje rastoča med vsemi in tretja največja.«