Inženirji podjetja Boom Technologies že ne nekaj časa razvijajo naslednika slovitih Concordov, nadzvočnih potniških letal, katerih lete so ukinili po tragični nesreči leta 2003.
XB-1, kot se imenuje prototip novega letala, naj bi javnosti razkrili 7. oktobra letos. Letalo naj bi imelo samo 55 sedežev, kar je skoraj pol manj kot jih je imel na voljo Concorde, ki je lahko na krovu ponesel od 92 do 128 potnikov, vendar pa bo lahko letel veliko hitreje. Razvil naj bi hitrost do 2.2 Macha - več kot dvakratno hitrost zvoka oziroma več kot 2.700 kilometrov na uro.
##IMAGE-1142613##
V pilotski kabini prototipa bo prostor samo za enega pilota, ta naj bi bi bil izkušen ameriški vojaški pilot, ta pa bo XB-1 preizkusil nad kalifornijsko puščavo Mojave prihodnje leto.
Letalo naj bi zmoglo hitrost več kot 2.700 km/h in letelo na višini 18 do 21 km.
Podjetje je v sporočilu javnosti zapisalo, da so pripravljeni oživiti potovanja z nadzvočno hitrostjo in so prepričani, da je prihodnost teh potovanj varna ter ekonomsko in ekološko vzdržna. "Če bomo lahko potovali dvakrat hitreje kot prej, bo svet postal dvakrat manjši in spremenil daljne dežele v naše dvorišče," so zapisali v sporočilu javnosti.
Za novo letalo se že zanimajo letalsko podjetje Japan Airlines in britanski poslovnež Richard Branson, ki sta že investirala v Boom Technologies in prednaročila skupaj 30 letal, imenovanih "Overture" ("Uvod"), ki naj bi jih začeli izdelovati, če bo XB-1 uspešno prestal testiranje. Letalo naj bi potem začelo leteti sredi 2020-ih, vsako pa naj bi stalo 200 milijonov dolarjev.
Seveda pa tudi polet še nekaj časa ne bo dostopen za navadne smrtnike, saj naj bi sedež na letalu stal okoli 5.000 dolarjev, vendar je to še vedno manj, kot je stala vozovnica za Concorde, ki je nazadnje stala okoli 7.000 dolarjev za enosmerni polet.
Overture naj bi imel v primerjavi s Concordom tudi večja okna, čeprav je težko napovedati, kaj bodo potniki lahko videli, glede na veliko hitrost in višino - letalo naj bi letelo na višini med 18 in 21 km nad Zemljo.