Zanimivosti

»Zaključna etapa bo res kritična!«

Z.F.
14. 5. 2019, 10.25
Posodobljeno: 14. 5. 2019, 10.36
Deli članek:

Na hitrost po navadi človek ne pomisli pri vzdržljivostnih podvigih. Ker pa ima Edspedicija 24-urni časovni limit, bo hitrost igrala pomembno vlogo. In šlo bo na tesno. Vse se bo zgodilo 23. in 24. maja.

Nino Denkovski
Eduard meni, da bo prehod s cestnega kolesa na pohodništvo, najbolj boleč.
Eduard bo v 24 urah poskušal opraviti tri športno-rekreativne podvige. Najprej je na vrsti potop na najglobljo točko slovenskega morja, sledi kolesarjenje od slovenske obale do Julijskih Alp, nato pa še vzpon na in sestop s Triglava.

Pri celotnem podvigu je pravzaprav bistvena hitrost pri spreminjanju okolja in razmer. V kratkem času se opravijo tri menjave, zato se trikrat spremeni okolje oziroma narava aktivnosti – iz vode na cestno kolo, nato na gorsko kolo in nazadnje v pohodništvo. »Najbolj ključna prehoda bosta drugi in tretji, najbolj boleč pa tretji, ko bo po dolgih kilometrih kolesarjenja treba ponoči čim hitreje začeti hoditi,« pojasnjuje Eduard Žalar. V precej kratkem času bo njegovo telo utrpelo spremembo položaja in se v izčrpanem stanju začelo navajati na obremenjevanje mišičnih skupin na popolnoma drugačen način. Ta prehod bo moral biti zelo hiter.

Hitrost pri potopu in pri kolesarjenju

Pri potopu sta bolj kot hitrost pomembna sproščenost in kontrolirano izveden potop. Potop na globino slabih 39 metrov bo trajal približno eno minuto in pol, zato ni potrebe po hitenju, prav tako to ni priporočljivo. »Potop je dejansko edina panoga od treh, pri kateri se mi ne bo mudilo,« zatrjuje Eduard. Pri kolesarjenju pa je hitrosti treba nameniti več pozornosti, a tudi pri tem bo potrebna zmernost, da ne pride do izčrpanosti, saj je najzahtevnejši del tik pred koncem. »Za kolo je predvidenih dobrih 10 ur, kar se morda zdi veliko za 201 kilometer, a se je izkazalo, da je že skoraj premalo, upoštevajoč konstanten vzpon, predvsem zadnjih 18 kilometrov, ko se zgodi za približno 1000 metrov dviga. Treba bo biti dovolj hiter, da ostane čas za vzpon na Triglav in čas za počasnejši tempo kolesarjenja Bled–Pokljuka,« je prepričan.

Tudi pri sestopu s Triglava bo ključna hitrost

»Presek pomembnosti hitrosti bo najbolj prišel do izraza pri kolesarskem delu od Pirana do Bleda. To bo del, ko bo treba pridobiti čim več časa, saj se ga bo na tem delu tudi najlažje pridobilo,« meni Eduard. Po osvojitvi vrha Triglava pa bodo začele minute teči še hitreje, saj mu bo ostalo le še 24 ur, da doseže cilj. Časa za sestop bo manj kot šest ur, in to po dnevu ter noči ekstremnih naporov. »Zaključna etapa bo res kritična.«

Facebook
Pri potopu bosta pred hitrostjo imela prednost sproščenost in kontrolirano izveden potop.