Zanimivosti

Tudi Porsche naj bi goljufal

M.J.
3. 11. 2015, 10.11
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Škandal okoli Volkswagna se še kar ni polegel. Kot so sporočile ameriške oblasti, naj bi tudi Porschejev 3-litrski dizelski motor, ki je v proizvodnji zadnja tri leta, vseboval program, ki prilagaja količino izpusta škodljivih snovi.

YouTube
Pri Porscheju obtožbe zanikajo.

Pri Volkswagnu so že priznali, da so v določene modele nameščali programsko opremo, ki je pri manjših 2-litrskih motorjih prikazovala napačne vrednosti med testiranji. Kot se ocenjuje je teh motorjev, izdelanih med leti 2009 in 2015, več kot 11 milijonov.

Toda ameriška Agencija za varovanje okolja (EPA) je s svojo poglobljeno raziskavo razkrila, da je podobna programska oprema nameščena tudi v večjih, 3-litrskih dizelskih motorjih, ki so bili vgrajeni v modele VW tuareg, porsche cayenne in nekatere audije, med letoma 2014 in 2016 in so bili prodani v ZDA.

»Imamo dokaze, da so bile tudi pri teh motorjih narejene modifikacije,« je dejala Cynthia Giles, zaposlena v omenjeni agenciji. »VW ponovno ni izpolnil zahtev in s svojim ravnanjem dodatno onesnažuje zrak, ki ga dihamo Američani,« je še dodala.

VW zanika vse obtožbe

Vodilni pri Volkswagnu odločno zanikajo te obtožbe in pravijo, da njihovi 3-litrski motorji nimajo nameščene omenjene programske opreme.

»Volkswagen AG želi poudariti, da omenjena programska oprema ni bila nameščena v vozila s 3-litrskimi dizelskimi V6 motorji, da bi s tem vplivali na rezultate pri testiranjih,« so sporočili iz Volkswagna. "Volkswagen bo sodeloval z EPA, da se ta dvom razreši.«

Pri Porscheju, ki prav tako spada pod okrilje Volkswagna, pa so dejali: »Presenečeni smo, da smo izvedeli to informacijo. Do tega obvestila, vsaj kar se naših informacij tiče, smo bili prepričani, da naša vozila popolnoma ustrezajo zakonskim določbam.«

Razširitev škandala tako le še priliva olje na ogenj in dodatno škoduje Volkswagnu, drugemu največjemu proizvajalcu avtomobilov na svetu in ponos nemškega gospodarstva. Podjetje je že moral zapustiti Martin Winterkorn, vrednost delnic podjetja pa je od škandala dalje padla za kar tretjino.