Dekleti sta s svojo kolekcijo Saturated prvič navdušili na Ljubljanskem tednu mode (LJFW) leta 2017 in se od takrat ne ozirata nazaj. Njuna pot v svet mode je bila, tako se vsaj zdi, naključna. O tem, da bi postali modni oblikovalki, nista razmišljali, vse dokler se nista vpisali na Naravoslovnotehniško fakulteto v Ljubljani. To je bilo leta 2011, pozneje pa sta svoje znanje nadgradili še s študijem na fakulteti za umetnost v Veliki Britaniji. Poleg modnega oblikovanja ju navdušuje tudi fotografija in stiliranje, zato s svojimi kreacijami pogosto ustvarjata modne editoriale, ki so objavljeni tako v domačih kot tujih modnih revijah. Nazadnje v Vogue Italia in Bazar Srbija, kjer je njune kose nosila priznana pevka Nataša Bekvalac. Med tistimi, ki rade posežejo po njunih kreacijah, sta tudi pevki Senidah in Raiven.
Kdaj sta prvič začutili, da je moda vajino poslanstvo? Kdo vaju je navdušil zanjo?
Že od mladih nog imava v sebi veliko ustvarjalnosti. Skozi celotno otroštvo sva obe zelo veliko risali, nisva pa nikoli razmišljali o tem, da naju bo to popeljalo v modo. Navdušili sva druga drugo z mislijo, da bi lahko nekaj ustvarjalnega počeli skupaj. To sva našli v modi.
Kateri modni kos sta prvič ustvarili skupaj?
Študirali sva na različnih fakultetah, že med samim študijem pa sva si pogosto izmenjevali ideje, podajali mnenja. Uradno pa sva prvič ustvarili celotno kolekcijo Satured, ki je bila predstavljena na Ljubljanskem tednu mode leta 2017.
Sta se v otroških letih igrali z barbikami ali šivalnim priborom?
Veliko sva se igrali z barbikami, risali sva oblačila za njih in jih kolažirali iz papirja. Nikoli pa nisva imeli stika s šivanjem, tudi v družini ni noben prej imel stika s tem.
Kaj je bil glavni vzrok za odločitev, da postaneta modni oblikovalki?
Kot zelo ustvarjalni osebi sva imeli željo po nečem ustvarjalnem, moda se nama je zdela zanimiv izziv. Ker od prej nisva imeli kakršnega koli znanja šivanja in krojenja, je bil za naju začetek študija zelo težak. Bili sva eni izmed redkih študentov, ki niso imeli potrebnega predznanja. Potrebne veščine sva pridobili šele, ko sva bili sprejeti na študij v tujini. Tam sva uspeli popeljati znanje na čisto drugo raven. Tako sva se po prihodu nazaj odločili, da ustanoviva svojo modno blagovno znamko M. Fiction. Ure in ure dela je bilo vloženega v to in ogromno truda za vse dosežke. Tudi danes je in zagotovo še bo, saj se vsakič znova srečujemo z novimi in težjimi projekti, kar se tudi pričakuje od nekoga, čigar znamka raste.
Kaj vaju navdihuje oziroma kako sploh nastane posamezni kos v kolekciji?
Kot oblikovalki imava oči ves čas 'na pecljih', navdih iščeva in najdeva v vsem, kar naju obdaja. Izhajava iz kulture, človeštva, načina življenja, umetnosti, glasbe, fotografije … Začneva s skupno idejo, vizijo, navdihom. Skupaj argumentirava zadevo in se lotiva ilustracij, ki jih razvijava. Sproti razmišljava o materialih, detajlih … Kroji so zelo kompleksen del razvoja posameznega kosa, ki vzame dosti časa in energije. Vse skupaj nas pripelje do šivanja prvega prototipa, kjer so morebitni popravki. Včasih se na prototipih porodijo tudi nove ideje. Na koncu sledi izdelava iz izbranega materiala.
Je zato, ker sta dve, lažje ustvarjati? Kakšne so prednosti dela v tandemu?
Timsko delo in sodelovanje sta zelo pomembna dejavnika v svetu mode in se kažeta kot velika prednost. Še pomembnejše pa je delati z nekom, ki mu lahko stoodstotno zaupaš in s katerim imata podoben vizualen jezik. Vse drugo je dopolnitev drug drugega. Sva različni osebi in vsaka od naju ima drugačen način oblikovanja, svoj rokopis. Vendar skupaj iščeva najboljše rešitve, od same ideje do uresničitve. Kar je pa tudi bistvo dobrega tandema.
Se kdaj zgodi, da se ne strinjata glede končnega videza posameznega kosa?
Zgodi se, vendar že na prototipu, kjer posledično potem poiščeva nove ideje, kar se običajno izkaže za boljše.
Kako si razdelita delo oziroma kakšna je vajina vloga v procesu nastajanja kolekcije?
Za zdaj greva skozi vse faze skupaj, kar je velika prednost. Vse faze v nastajanju so pomembne in si ne želiva deliti vlog, ker sva močnejši v skupnem delu. Včasih pa se, zaradi časovne stiske, tudi zgodi, da si delo razdeliva.
Kosi, ki jih ustvarjata, so zelo fotogenični. Vaju vodi tudi misel na to, da so nosljivi, ali je to šele na drugem mestu?
Zelo nama je pomembno, da o vsem razmišljava že pred začetkom izdelave. Želiva si, da najine kreacije izstopajo, so drugačne, obenem pa da se ljudje dobro počutijo v njih. Vse te elemente pa je včasih težko združiti. Sam občutek rešitve ravnovesja med umetnostjo in nosljivostjo pa je neprecenljiv. Včasih izdelujeva tudi kose, ki so samo artistični pristop, del šova, kreacija, ki vzbudi velike odzive občinstva. To je za naju največja reklama.
Iz kakšnih materialov najraje ustvarjata?
Najraje ustvarjava oblačila iz nenavadnih, drznih materialov. Seveda pa je ta odvisen od same zgodbe kolekcije, torej če ji ustreza. Morava ga tisti trenutek začutiti.
Ali izdelujeta oblačila tudi po naročilu?
Veliko kosov iz kolekcije se izdeluje tudi po naročilu. So pa nekateri prej omenjeni kosi le reklamni in se ne ponavljajo. So unikatni in prezahtevni za ponovno izdelavo.
Katerega modnega oblikovalca ali oblikovalko bi izpostavili kot svoj navdih?
Svet je obdan z veliko dobrimi oblikovalci. Veliko je tudi odvisno od posameznega, ali naju nekdo navdihne ali ne. Takih oblikovalcev je več.
Vajine kreacije krasijo naslovnice in strani vrste domačih in tudi tujih modnih revij. Koliko vama to pomaga pri prepoznavnosti? Sta na ta račun že prodali kakšen svoj kos?
Zagotovo pomaga tako pri prepoznavnosti kot pri prodaji. Odkar se pojavljava v tujih medijih, je najina znamka znatno bolj prepoznavna.
Nekateri oblikovalci menijo, da bi moral vsak oblikovalec nositi svoja oblačila. Kaj vidve menita o tem? Ali nosita svoja oblačila?
Sva veliki ljubiteljici vrhnjih oblačil, kar naju tudi podzavestno vodi v izdelavo teh. Z veseljem nosiva najine kreacije, saj je to najina estetika. V njih se dobro počutiva.
Glede na vajina opažanja: kakšen je stil Slovenk? So pripravljene obleči oziroma kupiti tudi kaj odštekanega, kaj takega, česar nihče drug nima, ali slepo sledijo modnim smernicam?
V Slovenijo pridejo modni trendi z zamikom. Na splošno Slovenci ne dajo veliko na modne smernice. Tisti, ki jih zanima moda, pa so vse bolj ozaveščeni in drzni. Že najine stranke se odločajo vse pogosteje za naju. V najinem interesu je tudi to, da približava drzno modo Slovencem in jim ponudiva nekaj, kar je odbito in v čemer se počutijo dobro, kar pa seveda ni majhen zalogaj.
Je Slovenija dovolj velik trg za slovenske oblikovalce ali vaju vleče v tujino?
Samo slovenski trg gotovo ni dovolj. Treba se je povezovati s tujino, za to pa si tudi prizadevava. Na srečo pa imamo danes možnost povezovanja in prodajanja prek spleta, kar zadevo bistveno olajša.
Kakšne načrte imata za prihodnost? Ostajata na Ljubljanskem tednu mode ali vaju bomo videli še kje drugje?
Načrtov je veliko. Pridejo pa tudi nepričakovane ponudbe in projekti, ki se jih vsakič znova veseliva. Na LJFW se bova v prihodnje še predstavljali, obeta pa se še veliko drugih projektov, a naj za zdaj ostanejo skrivnost.