Ameriško podjetje Radia se je pri svoji dejavnosti, proizvodnji elektrike iz obnovljivih virov, srečalo z veliko omejitvijo – transportom sestavnih delov za postavitev svojih vetrnih objektov. Lopatice vetrnic, ki so ključne za postavitev vetrnih elektrarn, iz proizvodnje namreč prihajajo v enem kosu. Učinkovito razstaviti in transportirati po segmentih jih ni mogoče, potreben je prevoz celotnega dela kot takega. Cestni prevoz je praktično nemogoč, še najbolj primerna je uporaba zračnega prometa. A letalo, ki bi imelo dovoljšno kapaciteto za prevoz takega tovora, ne obstaja. Podjetje je zato investiralo v dodaten projekt – razvoj največjega tovornega letala na svetu.
Gigantska velikost novega WindRunnerja
WindRunner, kot so letalo poimenovali, se bo ponašalo z več kot 7700 kubičnimi metri prostornine, kar je dovolj za tri olimpijske bazene vode. Pomeni kar 12-kratno velikost prostornine letala Boeing 747. Dolgo bo neverjetnih 108 metrov, kar pomeni slabih 39 metrov več od Boeinga 747. Razpon kril bo skoraj 80 metrov. Številke so enormne, vendar razvijalci pravijo, da tehnologija za razvojem ni posebej inovativna. Osredotočili se bodo na preverjeno varne pristope k dizajnu in izboru materialov, po trenutnih standardih v letalski industriji.
Ali se splača?
Vrednosti investicije v razvoj zrakoplova niso razkrili. Zgovorno pa je dejstvo, da strokovnjaki ocenjujejo vrednost vložka v pridobivanje električne energije iz vetrnega vira na vsaj 45 milijard dolarjev v naslednjih petindvajsetih letih. V razvoj WindRunnerja bodo zato radodarno vložili sredstva partnerji startupa, med katerimi je pet od šestih najvplivnejših proizvajalcev vetrnih turbin na svetu, kot poroča CNN.