Študija EUIPO

Zaradi ponaredkov v EU izgubljenih skoraj 200 tisoč delovnih mest

J.V./STA
16. 1. 2024, 11.55
Deli članek:

Evropski proizvajalci oblačil, kozmetike in igrač se zaradi ponarejenih izdelkov letno soočajo s skupno izgubo v višini 16 milijard evrov. Ponaredki povzročijo tudi skoraj 200.000 izgubljenih delovnih mest, kaže študija, ki jo je danes objavil urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO).

Finančna Uprava Rs
Fotografija je simbolična.

"Ponarejeno blago povzroča dejanske stroške - za potrošnike, za blagovne znamke in za naša gospodarstva. Najnovejša študija kaže zelo resnične stroške v smislu izgubljene prodaje in delovnih mest v EU," je objavo pospremil izvršni direktor EUIPO Joao Negrao. Nemška industrija igrač je med najbolj prizadetimi sektorji v EU, saj je zaradi ponaredkov ob tretjino letnih prihodkov. V sektorju oblačil je najbolj prizadet Ciper, pri kozmetiki pa Francija.

Ugotovitve, ki temeljijo na podatkih med letoma 2018 in 2021, kažejo, da ponaredki najbolj bremenijo tekstilni sektor, ki je letno ob 12 milijard evrov ali 5,2 odstotka njegovih skupnih prihodkov. Tri milijarde evrov izgube predstavlja ponarejena kozmetika, milijardo pa igrače, pri čemer EUIPO opozarja, da "ponarejanja, tako kot vsake nezakonite dejavnosti, ni mogoče natančno oceniti". Ponarejanje močno vpliva tudi na evropski trg dela.

Glede na študijo je bilo v tekstilnem sektorju izgubljenih 160.000 delovnih mest, v sektorju kozmetike 32.000 in v sektorju igrač 3600. Po oceni EUIPO Nemčija zaradi ponaredkov letno izgubi 40.000 delovnih mest, Italija 24.000, Francija in Španija pa sta ob 15.000 delovnih mest. Nemčija, Francija, Italija, Španija in Avstrija so države, ki so zaradi ponaredkov najbolj prizadete, saj skupaj predstavljajo polovico letne izgube EU.

Urad je svoje ugotovitve oblikoval na podlagi števila ponaredkov, ki jih je zasegla policija, in na odstotku Evropejcev, ki so priznali, da so kupovali ponarejene izdelke. Študija iz junija 2023 je pokazala, da se tretjini Evropejcev zdi sprejemljivo kupiti ponaredek, če je cena originalnega izdelka previsoka, med mladimi anketiranci pa je ta delež 50-odstoten.