Preiskava strmoglavljenja, ki je bilo usodno za vseh 189 ljudi na krovu, še vedno poteka. Preiskovalci se trenutno ukvarjajo s teorijo, po kateri je računalnik zaradi pokvarjenega senzorja nos letala usmeril navzdol. Preiskujejo tudi več drugih dejavnikov, med drugim če so imeli piloti za seboj primerno usposabljanje za tovrstne nujne primere.
Boeingova letala 737 max 8 in 9 so prizemljena povsod po svetu, čeprav so se v ZDA za tak ukrep odločili z zamudo. Delnice Boeinga počasi drsijo navzdol. Boeing je nazadnje pred leti prizemljil nova letala 787 dreamliner zaradi napak v akumulatorjih, kar je potem trajalo tri mesece. Za zdaj še ni mogoče napovedati, koliko časa bodo na zemlji letala 737 max 8 in 9, vendar pa jih Boeing proizvaja še naprej.
Predstavnik za stike z javnostmi indonezijskega nizkocenovnega prevoznika Lion Air je dejal, da so podatke s črne skrinjice predali preiskovalcem, vsebine pa ni želel komentirati.
Obstajala naj bi navodila
V predhodnem poročilu, ki je luč sveta ugledal novembra lani, je mogoče prebrati, da je skoraj novo letalo na letu JT610, ko je to poletelo z Džakarte, upravljal kapitan, za radijske zveze je skrbel prvi častnik. Ta je le dve minuti po vzletu javil težavo in dodal, da bo posadka jekleno ptico skušala obdržati na višini 1500 metrov. Prvi častnik ni pojasnil, za kakšno težavo gre. Tuji mediji se od tod dalje sklicujejo na anonimne vire, domnevno seznanjene z vsebino podatkov s črne skrinjice. Kapitan naj bi prvega častnika prosil, naj pregleda priročnik, v katerem so nanizani »netipični primeri«. Naslednjih devet minut je letalo posadko opozarjalo, da je pretok zraka čez krila prešibak, da bi ga sila vzgona lahko obdržala v zraku. Odziv sistema je bil, da nos usmeri proti tlom. Kapitan se je boril, da bi letalo pridobilo na višini, a se računalnik ni dal. Eden od virov pravi, da je posadka mislila zgolj na hitrost in višino, ne pa tudi na trim sistem, ki skrbi, da je letalo v zraku poravnano. Boeing teh informacij še ni komentiral, ker preiskava še poteka. So pa v podjetju dejali, da obstajajo navodila za takšne primere. Dan prej se je v isti situaciji znašla druga posadka, a je uspela najti rešitev. Je pa iz poročila razvidno, da tega niso delili s svojimi sodelavci.
Ameriška Zvezna uprava za zračni promet (FAA) priznava, da so delo pri izdaji certifikata za letenje novih letal boeing 737 max opravljali uslužbenci podjetja, kar je standardna praksa. Zaradi dveh nesreč omenjenih modelov letal v petih mesecih v ZDA potekajo številne preiskave, obetajo pa se tudi kongresna zaslišanja.
Molk in molitev
Posadka je ohranila mirne živce, tuji mediji navajajo svoje vire. Proti koncu je kapitan krmilo prepustil prvemu častniku, da se je lahko poglobil v priročnik. To je bil za prvega častnika prevelik zalogaj. V Indiji rojeni kapitan je tik pred koncem molčal, indonezijski prvi častnik pa je izustil »Allahu Akbar«.
Uradnega vzroka za strmoglavljenje letala še vedno ni. V predhodnem poročilu so omenjeni boeingov sistem, pokvarjen senzor, vzdrževanje letala in usposobljenost posadke.