Zveza organizacij pacientov Slovenije (ZOPS) prejema številne pritožbe pacientov glede težav med zdravniško stavko. Zato zahtevajo, da se vzpostavijo jasna navodila stavkajočim zdravnikom, saj za odločanje zdravnikov glede morebitnega nujnega sprejema v obravnavo kljub stavki niso znana in javno objavljena nobena jasna merila. To po mnenju zveze omogoča odločanje zdravnikov po prostem preudarku, saj da ti brez pregleda oz. triaže pacienta odločajo, kaj je nujno in zavračajo sprejem pacientov samo s sklicevanjem na stavko. Hkrati pa ZOPS opozarja na neetično zlorabo pacientov v boju za denar.
Pacienti se v glavnem pritožujejo zaradi nedostopnosti zdravnikov, odpovedi pregledov in operativnih posegov ter pomanjkanja vsesplošnih informacij. Zveza poudarja odgovornost zdravnikov in izvajalcev zdravstvenih storitev za morebitne posledice ter zahtevajo pojasnila in ukrepe. Poleg tega predlagajo vzpostavitev kriznih skupin za oceno nujnosti zdravstvene obravnave pacientov izven nujne medicinske pomoči. Zveza opozarja tudi na neetično ravnanje zdravnikov, ki med stavko izvajajo plačljive posege izven zdravstvenih ustanov.
Pacienti pa se zaradi zdravniške stavke obračajo tudi na regijske zastopnike njihovih (zdravstvenih) pravic. V bolj ali manj vseh regijah opažajo povečano število prijav pacientov, ki so posledica odpovedi zdravstvenih storitev, težav pri dostopu do zdravnikov prek telefona ter težav pri (ne)izdajanju bolniških listov. Zastopniki svetujejo pacientom, ki ne dobijo potrdil za bolniški stalež, da naj se obrnejo na ministrstvo za zdravje ali na Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Glede odpovedanih nenujnih storitev svetujejo, da se naj čimprej sami dogovorijo za nove termine.