Direkcija RS za infrastrukturo bo leta 2024 za investicije v javno železniško infrastrukturo namenila 335,2 milijona evrov, od tega 117,9 milijona sredstev EU. Poleg tega razpolagajo še z dodatnimi evropskimi sredstvi na podlagi izvajanja načrta za okrevanje in odpornost, in sicer je za leto 2024 namenjenih 36,6 milijona evrov. Za vzdrževanje javne železniške infrastrukture so za prihodnje leto načrtovana sredstva v višini 100,8 milijona evrov, so pojasnili.
V zaključni fazi je nadgradnja železniške proge Maribor-Šentilj. Nadgradnjo obstoječe železniške proge in železniških postaj Maribor Tezno, Maribor, Pesnica in Šentilj so že izvedli. V teku je še gradnja novega odseka od Počehove do Pesnice, so pojasnili na direkciji. Ocenjena vrednost je 286,65 milijona evrov, od tega je kohezijski sklad prispeval 128,6 milijona evrov, sklad za podnebne spremembe pa 13 milijonov evrov.
V novem letu se bo nadaljevala tudi nadgradnja železniške proge Ljubljana-Divača, ki poteka po sklopih. Zaključena sta odseka Ljubljana-Brezovica in Brezovica-Borovnica. V teku so še dela na železniški postaji Borovnica, kjer bo nadgradnja zaključena predvidoma februarja.
Ocenjena vrednost celotne investicije je 672,6 milijona evrov, pri čemer so zagotovljena povratna sredstva EU iz mehanizma za okrevanje in odpornost v višini 57,9 milijona evrov ter nepovratna v višini 65,5 milijona evrov. Prav tako je po pojasnilih direkcije zagotovljeno sofinanciranje iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 64,07 milijona evrov. Zaključek celotne investicije je predviden do 2027.
V zaključni fazi je tudi izvedba del v okviru projekta vgradnje evropskega sistema za nadzor vlakov (ETCS) na delu koridorja Dobova-Zidani Most in Pragersko-Šentilj. Zaključena sta odseka Dobova-Zidani Most in Pragersko-Maribor Tezno, v teku pa so dela na odseku Maribor-Šentilj.
Ocenjena vrednost projekta je 21,23 milijona evrov, od tega 6,37 milijona evrov iz instrumenta za povezovanje Evrope.
Direkcija namerava urediti tudi več železniških postaj. Po Zagorju in Šentjurju jo bodo predvidoma do februarja 2024 uredili v Račah, do maja bodo posodobili tudi železniško postajo Laze.
Stekla bo nadgradnja železniške postaje Nova Gorica. Ocenjena vrednost projekta je 61,66 milijona evrov, evropskih sredstev bo za 43 milijonov. Izvedba del je predvidena v letih 2023-2025.
Obsežna pa bo tudi nadgradnja železniškega območja ljubljanskih postaj. V okviru projekta bodo nadgrajene železniške postaje Ljubljana Šiška, Ljubljana, Ljubljana Moste, Polje in Zalog ter odseki med postajami.
Kot so pojasnili, je v sklopu nadgradnje železniške postaje Ljubljana predvidena ureditev celotne železniške postaje z gradnjo novega potniškega dela ter gradnjo podvozov na Dunajski, Šmartinski in Potrčevi cesti. Nadgradnja bo potekala po sklopih.
Sklop A predvideva gradnjo nadomestnega železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto, ta bo stekla 4. januarja. Ocenjena vrednost tega dela projekta, ki bo poskrbela za kar nekaj prometnih nevšečnosti v glavnem mestu, je 58,67 milijona evrov, pri čemer bo 30,02 milijona evrov evropskih sredstev.
Pri ljubljanski železniški postaji bosta predvidoma stekla tudi sklopa B in C, razpis je bil objavljen konec novembra. Ocenjena vrednost nadgradnje osrednjega dela je 201,1 milijona evrov, pri čemer bo 184 milijonov evrov nepovratnih sredstev iz načrt za okrevanje in odpornost. Izvedba del je predvidena v letih 2024-2026.
Med železniškimi postajami, ki jih v novem letu čaka prenova, je tudi jeseniška. Ocenjena vrednost celotnega projekta, ki zajema projektiranje, gradnjo, signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave in vse ostale stroške, po investicijski dokumentaciji znaša 139 milijonov evrov, evropskih sredstev bo za 56,56 milijona evrov.
Izvedba gradbenih del je predvidena v 24 mesecih od uvedbe v delo. Direkcija je ta teden objavila javno naročilo za izbiro izvajalca, rok za prijavo je 2. februar 2024.
Prav tako bodo nadgradili železniški postaji Brezovica in Preserje, predvidena je tudi gradnja železniškega postajališča in podvoza Vnanje Gorice s povezovalnimi cestami. Ocenjena vrednost je 69 milijonov evrov, od tega bo 48,2 milijona evrov evropskih sredstev. Začetek izvedbenih del je predviden v oktobru 2024.
V okviru nadgradnje železniške proge državna meja-Dobova-Sevnica je predvidena tudi nadgradnja železniške postaje Krško. Ocenjena vrednost projekta je 25,71 milijona evrov, predvideno je tudi sofinanciranje iz Kohezijskega sklada. V prihodnjem letu načrtujejo objavo javnega naročila.
V okviru uvedbe daljinskega vodenja prometa pa je predvidena ureditev železniške postaje Litija. Ocenjena vrednost projekta je 19,4 milijona evrov, evropskih sredstev bo za 4,76 milijona evrov. Uvedba v delo je predvidena januarja. Rok za izvedbo je 12 mesecev.