Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so predstavili prve rezultate mednarodne raziskave v okviru Programa mednarodne primerjave dosežkov učencev in učenk (PISA) 2022, ki se izvaja pod okriljem Organizacije za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD). Kot je pojasnila nacionalna koordinatorka raziskave Šterman Ivančič, je bilo letos v raziskavi poudarjeno področje matematične pismenosti. Slovenski 15-letniki so na tem področju dosegli 485 točk, kar je značilno več od povprečja OECD, ki je bilo 472 točk. Ob tem pa Slovenija beleži negativen trend, saj so 15-letniki leta 2018 dosegli 509, povprečje OECD pa je bilo takrat 489 točk.
Podobno je tudi na področju naravoslovne pismenosti, kjer so 15-letniki s 500 točkami (leta 2018 so dosegli 507 točk) nad povprečjem OECD, ki je 485 točk (v letu 2018 je bilo 489 točk).
Na področju bralne pismenosti pa je Slovenija v primerjavi z letom 2018, ko je dosegla 495 točk (povprečje OECD v letu 2018 je bilo 487), zdrsnila pod povprečje OECD. Tokrat je Slovenija dosegla 469 točk, povprečje OECD pa je 476. Poleg tega tudi vse več 15-letnikov ne dosega temeljne ravni bralne pismenosti, je opozorila Šterman Ivančičeva. Medtem ko jih je v letu 2018 temeljno raven bralne pismenosti doseglo 82 odstotkov, je ta delež v tokratni raziskavi padel na 74 odstotkov.
Raziskava PISA poteka v triletnih ciklih, prvi cikel je bil izveden v letu 2000, Slovenija pa se je programu pridružila leta 2006. V raziskavi sodelujejo 15-letniki iz različnih izobraževalnih programov iz držav članic OECD in držav partneric. V tokratni raziskavi PISA 2022, ki so jo izvedli marca in aprila lani, je sodelovalo 690.000 15-letnikov iz 83 držav, iz Slovenje je bilo vključenih 6721 dijakov in učencev.