Novinarka v daljšem zapisu, naslovljenem »Kako je požarizacija prišla na nacionalno televizijo«, opiše najprej svoje novinarske začetke na programih Pro Plus in svoje negativne izkušnje s parom Barbra Drnač in Bojan Požar, nadaljuje pa z opisom aktualnega stanja na nacionalni televiziji.
Odpuščena kar na mestu
Kovačeva je pred leti delala na komercialni televiziji kot novinarka odaje E+, katere urednica je bila Barbra Drnač, partnerica Bojana Požarja. Ta je sledila uredniški politiki svojega partnerja, ki je tedaj urejal tabloid Direkt. Kovačeva se je zgražala nad Požarjevim urednikovanjem, nad neokusnimi naslovnicami Direkta in norčevanjem iz človeških tragedij, nato pa je doživela, da so se takšni novinarski standardi preselili tudi v oddajo, za katero je delala.
Piše, da jo je Drnačeva poslala po izjavo znanega frizerja, ki se je menda ločeval. Frizer je izjavo odklonil, Drnačevo pa je po besedah Kovačeve zanimalo predvsem, ali je njegovo zavrnitev posnela. Ker tega ni storila, je bila odpuščena, piše novinarka, ki ob tem okrca še tedanjega glavnega urednika Pop TV, Vineta Beštra. Ta naj bi ji najprej obljubil pomoč, a ji je nato obrnil hrbet, trdi Kovačeva.
Nato se je zaposlila na nacionalni televiziji, kjer je imela precej boljše izkušnje. Vse do letos, ko je na TV Slovenija prišlo do velikih sprememb med vodstvenimi kadri. »Politika je sicer vedno nastavljala svoje potrčke, bodisi leva bodisi desna, vendar je tokratno vodstvo poteptalo vsa demokratična načela in si želi RTV popolnoma pokoriti,« piše Kovačeva.
Kadri, lojalni SDS
Ker je politično nastavljeno vodstvo ugotovilo, da si novinarjev ne bodo mogli povsem pokoriti, se je začela dogajati »zamenjava ljudstva«, pravi novinarka. »Novi voditelji, preverjeni kadri, lojalni stranki SDS in v prevelikih čevljih, novi uredniki. Na jutranje sestanke se odpravljamo s cmokom v grlu ... Pritiski, umikanje neposlušnih novinarjev na stranski tir; namesto njih glavne prispevke in oddaje delajo novi, neizkušeni, vendar večinoma vodstvu lojalni 'novinarji'. Nikoli jih ne boste videli na protestih, nikoli ne bodo kritični, niti do najbolj v nebo vpijočih kršitev novinarskih standardov in krivic,« opisuje.
Kordiševa njiva
Nato opiše svojo izkušnjo z novimi šefi, ko je pripravljala prispevek o njivi predsedniškega kandidata Mihe Kordiša. V zgodbi ni našla nič spornega, nobene nepravilnosti ali goljufije ni zasledila, pravi Kovačeva in obenem izpostavi, da je temo teden dni prej obdelal že Pop TV, ki prav tako ni odkril »nič v nebo vpijočega«. Vseeno se je novemu uredniku tema zdela »zelo urgentna in pomembna«, zato je vztrajal, naj o tem naredi prispevek, teden kasneje pa je od nje hotel še reportažo o njivi, piše Vanja Kovač. Ko je Miha Kordiš ni hotel peljati na njivo, češ da je bila pred meseci poplavljena, ni pa tudi hotel izdati lokacije, saj se je menda bal, da bi mu jo vandalizirali, je to prenesla uredniku.
»Urednik se dobesedno 'vžge' od navdušenja. Imamo afero. 'Kandidat za predsednika skriva premoženje pred državljani,'« opisuje Kovačeva urednikov odziv. Od nje naj bi tudi zahteval, naj to napiše v napoved prispevka in ga nadaljuje v takem tonu.
»Uredniku se uprem, povzdigne glas, povzdignem ga tudi jaz. Mojega imena v takšnem prispevku ne bo. Urednik kriči, voditeljica protestira zaradi hrupa, odideva na hodnik, kjer mi zaradi urednika, ki ima sloves kolerika, ob stran stopita dva sodelavca,« nadaljuje Kovačeva. Z urednikom sta se nazadnje dogovorila za kompromis in za poglobljen prispevek.
A zgodbe še ni bilo konec. »Kliče me urednik, piše vest za jutrišnjo ekskluzivno novico v Dnevniku, kjer že vnaprej obljublja škandal, afero, 'kobajagi požar-novinarstvo' … 'A ni rekel, da mu bodo njivo polili z gnojnico oziroma da se boji, da se bodo ljudje 'poscali' na njegovo njivo?' 'Ne, tega nisem rekla, ne na tak način. Jaz s tem nočem imeti ničesar, prosim, da me ne omenjaš, ne citiraš … '« piše Kovačeva.
Svoj zapis zaključi: »Nekaj minut kasneje me kliče voditeljica. Zgrožena nad tem, kar je pisal urednik v napoved, ki naj bi jo prebrala v eter. Ne vem, ali naj se smejem ali jokam, v resnici mi gre na jok. In jezna sem. In ne morem verjeti, da se nam to dogaja, da se to dogaja našim gledalcem, ki nas zaradi tega množično zapuščajo.«