Ana Roš je s Hišo Franko v Michelinovem vodniku za leto 2022 obdržala dve zvezdici, devet restavracij pa se jih ponaša z eno. Po eno zvezdico so na novo prejele restavracije Cob, kjer ustvarjata Mate and Filip Matjaž, Milka, kjer kulinariko vodi David Žefran, ter Restavracija Strelec z Igorjem Jagodicem.
Uroš Štefelin, ki si je zvezdico v preteklih letih že prislužil z Vilo Podvin, jo je tokrat na novo prejel z novo restavracijo Hiša Linhart. Po eno zvezdico so obdržale restavracija Atelje, Dam, Grič, Gostilna Pri Lojzetu in Hiša Denk.
Izbor restavracij, ki so se prebile v slavni Michelinov kulinarični vodnik za Slovenijo, so danes proslavili s prireditvijo v Ljubljani. Zadovoljstvo, da so ohranili eno zvezdico, so na Facebooku že izrazil v Gostilni pri Lojzetu: "Velika zahvala ob tem gre našim družinam, celotni ekipi in vsem gostom. Še enkrat - hvala," so zadovoljni javili.
Michelin sicer podeljuje tudi druge vrste znakov, eden od njih so zelene zvezdice za restavracije, ki so posebej zavezane trajnostni gastronomiji. Na novo sta zeleni zvezdici letos pridobili Hiša Linhart ter Gostilna Repovž, skupaj pa je takih restavracij v letošnjem vodniku šest.
Skupno sedem restavracij si je medtem prislužilo znak Bib Gourmand za izredno kulinariko po dostopnih cenah, v Michelinov izbor priporočenih restavracij pa je letos uvrščenih 41 restavracij, od tega šest novih.
"Tretja izdaja Michelinovega vodnika za Slovenijo izraža višanje gastronomskega standarda, ki ga je moč opaziti po vsej državi. 10 novih restavracij, ki se je letos pridružilo izboru ali so napredovale, se nahaja v sedmih različnih mestih in naši inšpektorji so z navdušenjem opazovali, kako se vsako leto po vsej državi pojavljajo ali napredujejo visoko kakovostne restavracije," je Michelin v sporočilu za javnost povzel besede mednarodnega direktorja Michelinovih vodnikov Gwendala Poullenneca.
Nad evropskim povprečjem
"Danes je res vesel dan za slovenski turizem," je ocenila direktorica Slovenske turistične organizacije (STO) Maja Pak. "Od danes ima kar 10 restavracij v Sloveniji Michelinove zvezdice. To je precej nad povprečjem Evrope, če gledamo zvezdico na prebivalca, in tri več kot lani. To je velik uspeh, ki potrjuje vrhunskost, izjemnost, tudi zrelost slovenske gastronomije in njenih kuharskih mojstrov in mojstric, nenazadnje pa pomeni tudi ogromno promocijo Slovenije, slovenskega turizma in gastronomije," je dejala med drugim.
"Kljub izzivom, s katerimi se soočajo gostinci v zadnjem obdobju, smo jim hvaležni, da gradijo dalje, da iščejo nove priložnosti, oblikujejo nova doživetja in ostajajo zvesti tistemu, kar najbolj cenimo - lokalnemu, avtentičnemu, trajnostnemu, gostoljubnemu. In to je Michelin gotovo opazil," je nadaljevala Pakova.
Na kulinaričnem zemljevidu sveta
Na STO se ob tem, kot je spomnila, prek različnih sistematičnih, sodobnih, inovativnih aktivnosti trudijo ponesti izjemnost slovenske gastronomije v svet. "Tudi zato smo se pred tremi leti odločili za sodelovanje z najvplivnejšim gastronomskim vodnikom z izjemnim promocijskim dosegom. Vrhunsko gastronomijo skupaj s kuharskimi mojstri in mojstricami tudi izpostavljamo na vseh pomembnejših turističnih dogodkih ter v okviru številnih kampanj po svetu, s katerimi nagovarjamo zahtevnejše goste. Zato tudi ne čudi, da se slovenska gastronomija redno pojavlja na naslovnicah globalno najpomembnejših medijev," je sklenila sogovornica.
Slovesne podelitve znakov v Ljubljani se je udeležil tudi gospodarski minister Matjaž Han, ki je poudaril, da se zaveda, kakšno je delo v gostinstvu in turizmu in kakšni časi prihajajo. "Kot minister vam obljubim, da bomo naredili vse, da vaše uspehe prelijemo v še bistveno večjo prepoznavnost Slovenije. Zaradi vas je Slovenija že sedaj prepoznavna po celem svetu," je dejal zbranim chefom.
TV šovi so v pomoč
Predsednik Turistično-gostinske zbornice Slovenije Fedja Pobegajlo je v izjavi ob robu dogodka ocenil, da je razvoj vrhunske kulinarike v Sloveniji že stalnica, kar je za slovenski turizem dobro, saj je kulinarika tudi pomemben motiv obiska gostov. "Tudi na ravni promocije je bilo veliko narejenega, zlasti na področju najvišje ravni kulinarike. Smo se pa v panogi že pogovarjali, da bi bilo treba promocijske aktivnosti v prihodnje bolj intenzivno prenesti tudi na srednjo raven kulinarike," je dejal.
V odgovoru na vprašanje o izzivu kadrov, ki teži gostince po vsej Evropi, Pobegajlo pravi, da lahko projekti, kot so Michelinove zvezdice in televizijski šovi, pomagajo. Ob tem je panoga pod vodstvom STO zagnala kampanjo za promocijo turizma zlasti med mladimi. "Promocijska akcija teče zlasti na družbenih omrežjih in jo bomo nadaljevali. Ocenjujemo namreč, da bo kadrovski izziv, žal, z nami še kar nekaj časa," je sklenil.