A marsikatero nesrečo s traktorjem bi se dalo preprečiti. Policisti vsako leto opažajo, da spomladi lastniki traktorjev, motokultivatorjev in delovnih strojev svojih vozil ne pripravijo ustrezno oziroma jih ne opremijo tako, da bi bili primerni za udeležbo v cestnem prometu. Vzroka najhujših nesreč s traktorji sta pogosto slaba priprava vozila za delo ter precenjevanje vozniških sposobnosti.
Umik s ceste
Na cesti policisti pogosto opazijo voznika traktorja, ki vozi na čelu kolone, za njim pa je več vozil, ki ga zaradi prometne situacije ne morejo prehiteti. Pri voznikih to povzroča nestrpnost in lahko pripelje do nevarnosti. Zato opozarjajo, da se mora voznik traktorja, ki vozi na čelu kolone počasneje od dovoljene hitrosti, in če ga kolona za njim ne morejo varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča ter spustiti kolono vozil mimo.
Čista vozila
V tem času je zaradi del na podeželju več onesnaženja cestišča z blatom in zemljo. Voznikom traktorjev in drugih strojev zato policisti svetujejo, naj s pnevmatik očistijo blato, zemljo in podobne snovi, ter šele s tako očiščenim vozilom zapeljejo na javno cesto.
Nalaganje tovora
Kar nekaj težav imajo traktoristi tudi z upoštevanjem zakonitosti naloženega tovora. Ta mora biti naložen tako, da ne predstavlja nevarnosti ali ovire za druge udeležence v prometu, da ne povzroča škode na cesti ali stavbah in ne onesnažuje okolja. Tovor ne sme zmanjšati stabilnosti vozila ali preglednosti vozniku. Na podeželskih cestah se pogosto dogaja tudi, da tovor pada s traktorja, traktorskega priklopnika ali traktorskega priključka. Pogosto je mogoče videti tudi, da vozniki na traktorskih priključkih prevažajo druge osebe, kar je prepovedano.
Najpogosteje se nesreče zgodijo, ko vozniki s traktorji vozijo na takšnih površinah, kjer pride do zdrsa vozila ali njegovega prevračanja, zato policisti svarijo, naj bodo ob nadzorih pozorni tudi na promet zunaj cest, torej v gozdovih in na poljih.
Prevrne se lahko že v ovinku
AMZS je leta 2020 prvič v Sloveniji pripravil tudi trening varne vožnje za traktoriste. Takrat je zveza opozorila na nevarnosti, ki prežijo na voznike teh vozil. Zaradi zmogljivosti so namreč traktorji na cestah vedno hitrejši, kar pomeni, da je ob večji masi, velikosti in hitrostih tudi več tveganj za nesreče. Kot so takrat pojasnili v AMZS, je za traktor značilno, da se v ovinkih bolj nagiba, zaradi tega pa je bolj nestabilen. Zato je zmotno razmišljanje, da se traktor lahko prevrne le na zahtevnih terenih, strmih travnikih in na vlakah v gozdu. To se lahko zgodi že na navadnih cestah. AMZS je poudaril še, da traktoristi premalo pozornosti namenjajo tlaku v pnevmatikah, pri čemer se ne zavedajo, da imajo klasične traktorske pnevmatike za delo na kmetijskih površinah precej slabši oprijem na asfaltu. Če pri zaviranju pogonski kolesi blokirata na različnih podlagah – eno na peščeni bankini in drugo na asfaltu – se traktor lahko hitro prevrne.