Če vam izdelek ni všeč ali ste si premislili, to ni stvarna napaka. V takšnem primeru prodajalcu ni treba vrniti denarja ali pa zamenjati izdelka, če ga vrnete v osmih dneh, razen če je to izrecno obljubljal.
Ob nakupu izdelka pričakujemo, da bo takšen, kot govorijo karakteristike. A ni vedno tako. Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, ima napako ali več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom. Ne pustite se prepričati o nasprotnem. O napaki morate prodajalca obvestiti v dveh mesecih od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavite v enem letu od prevzema izdelka.
Niste prejeli odgovora v 8 dneh?
Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, vam mora podjetje pisno odgovoriti na zahtevek najpozneje v osmih dneh po njegovem prejemu, sicer se obrnite na Tržni inšpektorat RS, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti odgovora lahko izreče globo.

Ekipa
Maksimalna energetska neodvisnost s paketom Pametna samooskrba
Izberite vi, ne trgovec!
Ko uveljavljate stvarno napako, sami izbirate med štirimi pravicami, ki jih določa Zakon o varstvu potrošnikov. Zahtevate lahko odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska. Stvarno napako lahko uveljavljate pri nakupu kateregakoli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.
Kaj moramo še vedeti
Če ste pri nakupu prek spleta prejeli poškodovan izdelek in to šele naknadno ugotovili, boste težko dokazovali, da je škoda nastala v postopku dostave. Zato pred prevzemom izdelka natanko preverite, ali je brezhiben, tudi če je paket nepoškodovan. Poškodovanih pošiljk ne sprejemajte, ampak jih nemudoma zavrnite. Prej poškodbe fotografirajte in o razlogih zavrnitve pošiljke skupaj s slikovnim gradivom pisno obvestite prodajalca.