Če vam izdelek ni všeč ali ste si premislili, to ni stvarna napaka. V takšnem primeru prodajalcu ni treba vrniti denarja ali pa zamenjati izdelka, če ga vrnete v osmih dneh, razen če je to izrecno obljubljal.
Ob nakupu izdelka pričakujemo, da bo takšen, kot govorijo karakteristike. A ni vedno tako. Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, ima napako ali več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom. Ne pustite se prepričati o nasprotnem. O napaki morate prodajalca obvestiti v dveh mesecih od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavite v enem letu od prevzema izdelka.
Niste prejeli odgovora v 8 dneh?
Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, vam mora podjetje pisno odgovoriti na zahtevek najpozneje v osmih dneh po njegovem prejemu, sicer se obrnite na Tržni inšpektorat RS, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti odgovora lahko izreče globo.
Izberite vi, ne trgovec!
Ko uveljavljate stvarno napako, sami izbirate med štirimi pravicami, ki jih določa Zakon o varstvu potrošnikov. Zahtevate lahko odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska. Stvarno napako lahko uveljavljate pri nakupu kateregakoli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.
Kaj moramo še vedeti
Če ste pri nakupu prek spleta prejeli poškodovan izdelek in to šele naknadno ugotovili, boste težko dokazovali, da je škoda nastala v postopku dostave. Zato pred prevzemom izdelka natanko preverite, ali je brezhiben, tudi če je paket nepoškodovan. Poškodovanih pošiljk ne sprejemajte, ampak jih nemudoma zavrnite. Prej poškodbe fotografirajte in o razlogih zavrnitve pošiljke skupaj s slikovnim gradivom pisno obvestite prodajalca.