Številni pacienti imajo občutek, da se je dostopnost do zdravstvenih storitev zaradi koronakrize zadnje leto močno poslabšala. Dolge čakalne dobe, prenaročanje iz takšnih in drugačnih razlogov, telefonski »pregledi« in podobno so že tako precej načet sistem zdravstva dodatno okrnili. A so stvari, ki preprosto niso in ne morejo biti sprejemljive.
»Ker je sedemletno hčer močno bolel zob, sva šli k zobozdravniku, ki je delal popoldne. Naslednji dan nas je čakal še pogreb, saj je umrla babica, zato smo vedeli, da je to treba nujno urediti. Na sprejemu pa šok. Medicinska sestra, ki je takrat delala pri zobozdravniku, naju ni želela sprejeti, češ zakaj nisva prišli dopoldne. Ne morem razumeti, da se tako obnašajo, sploh do otrok. Kakšno zdravstvo imamo, pacienti res nimamo nobenih pravic,« svojo izkušnjo z obiskom dežurnega zobozdravnika v Zdravstvenem domu Ptuj začne Ines Smiljan.
»Če bi mene bolel zob, bi potrpela, otrok pa ne more ...«
V reševanje zadeve se je vključila tudi Tatjana Tantegel, vodja zobozdravstva v ptujskem ZD. Kot pravi, so se takoj odzvali na podano pritožbo. »Če otroka boli zob, ga je treba sprejeti in opraviti pregled, ne glede na vse. Sestra se ni pravilno odzvala, kar smo ji jasno dali vedeti. Ne vem, kaj je šlo takrat narobe, saj gre sicer za izkušeno in dobro medicinsko sestro. Smo pa zaradi vsega navedenega morali sprožiti disciplinski postopek,« pojasnjuje Tanteglova.
»Prav zato, ker je šlo za otroka, ne morem razumeti obnašanja medicinske sestre. Če bi mene bolel zob, bi že potrpela, otrok pa tega ne zmore,« pravi Smiljanova, ki je imela pred kratkim zelo slabo izkušnjo v Zdravstvenem domu Ptuj. Njena hči je imela v popoldanskih urah močan zobobol, zato jo je odpeljala k zobozdravniku. »Zbrali smo se pri mojih starših, ker je umrla moja babica. Naslednji dan smo imeli pogreb. Mlajšo hčer je začel močno boleti zob. Ko sem pogledala, je bil ves gnojen. Po navodilu osebne zobozdravnice, da naj se v primeru, če bi bilo karkoli narobe, oglasiva v popoldanski zobozdravstveni službi, sva to tudi storili. Velikokrat sem jih klicala, a se ni oglasil nihče. Nato sva se odpravili tja. Pri vratih me je na triaži pričakala zelo prijazna medicinska sestra, ki je poklicala v ambulanto in opisala stanje. Torej, da otroka boli zob, da imamo smrtni primer v družini, da je naslednji dan pogreb ... Nato mi je podala telefon in rekla, naj sama sestri zobozdravnika razložim situacijo,« se spominja Ines Smiljan.
Sestra naj bi jo najprej napadla, zakaj ni šla dopoldne k osebnemu zobozdravniku otroka. Čeprav naj bi ji poskušala razložiti, da otroka še takrat zob ni bolel, naj bi se razburjala naprej, opisuje Smiljanova: »Rekla je: 'Kaj ste čakali do zdaj, saj vaša zobozdravnica dela jutri, pridite takrat.' V tistem trenutku, priznam, sem tudi jaz spremenila ton in povzdignila glas. Rekla sem, da se bomo že znašli drugače in da jim je očitno covidna situacija pisana na kožo. Odložila sem službeni telefon, se obrnila in šla.«
Vmes naj bi ji sicer sestra rekla, da če je tako nujno, da jo bodo pač sprejeli, a tega po odnosu, ki ga je bila deležna, Smiljanova ni želela. Z otrokom je odšla k zasebniku. Ta ju je sprejel nemudoma in za 40 evrov je bila zadeva urejena. »Tak odnos ni človeški,« pravi Smiljanova.
Odziv vodstva ZD: »To ni sprejemljivo«
O neljubem dogodku je nemudoma obvestila tudi direktorico Zdravstvenega doma Ptuj Metko Petek Uhan. Nad hitrostjo odziva je bila presenečena. »Odgovorila je res takoj, še isti večer. Strinjala se je, da je to nedopustno in da bi otroka morali sprejeti,« pove Smiljanova.
Zaradi neustreznega vedenja bo medicinska sestra najbrž dobila opozorilo pred odpovedjo delovnega razmerja, a kot pravi Smiljanova, je to dovolj: »Zato, da se ne ponovijo takšni dogodki še komu drugemu. Verjamem, da so verjetno zaposleni v zdravstvu ponekod obremenjeni, mogoče nekateri delajo za nizke plače, a mene to ne zanima, ko mojega otroka boli zob. Kot starš si zanj pripravljen narediti vse. Res je tudi, da plačujemo zdravstveno zavarovanje, zato pričakujemo ustrezno storitev, ko jo potrebujemo.«