V Sloveniji je polno cepljena približno polovica pedagoških delavcev, kar je po besedah Kustečeve premalo, zato poziva vse, ki se še niso odločili za cepljenje, da to storijo.
Dogovarjanja o tem, kako pripraviti odlok, ki bo urejal pogoj PCT tudi za izobraževalne ustanove, so po besedah ministrice za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec v zaključni fazi. "Preigravamo vse možnosti, če želimo imeti šole in vrtce odprte, potem se zanesljivo pogovarjamo o PCT pogojih," je dejala v oddaji Odmevi na Televiziji Slovenija.
Državni sekretar na ministrstvu za zdravje Franc Vindišar je včeraj pojasnil, da bo izpolnjevanje PCT pogoj za obisk predavanj v novem študijskem letu, s tem tudi soglašajo študentske organizacije. Za dijake pa je predlog, da se sprva prostovoljno samotestirajo, ob predlogu v rdečo epidemiološko fazo pa bi tudi za njih veljal pogoj PCT.
A kot je izpostavila Kustečeva, pogoj PCT ni neposreden del šolske vsebine, je pa "del uspešnega bivanja v družbi v času epidemije koronavirusa". Kot je še dejala, je nujno treba ločevati med samo vsebino in načinom izvajanja vzgojno-izobraževalnega procesa v novem šolskem letu ter ukrepi, ki so povezni s preprečevanjem širjenja virusa. Ti se po njenih besedah ne spreminjajo. "Kar se spreminja - ker sobivamo z virusom - je povezano s tem, kako lahko na varen način sobivamo z virusom v šolskem prostoru, da izobraževalnih ustanov v prihodnje ne bo potrebno zapirati," je povedala.
Kot je še poudarila, je določanje pogoja PCT primarno v pristojnosti ministrstva za zdravje. Predpogoj pa je po mnenju Kustečeve odgovornost vsakega posameznika, da se odloči za cepljenje ali pa da v prostor vstopa s potrdilom o negativnem PCR testu.
V nekaterih državah so se na novo šolsko leto pripravili tudi z optimizacijo prezračevalnih sistemov v izobraževalnih ustanovah. V Sloveniji je bilo po besedah Kustečeve za zaščitne ukrepe v vzgojno-izobraževalnih zavodih v preteklem šolskem letu namenjenih dodatnih 10 milijonov evrov. Šole so ta sredstva glede na specifične potrebe porabile po lastni presoji. A kot je še pojasnila Kustečeva, svetovalna skupina v prvi vrsti zagovarja naravno prezračevanje. Če pa se izkaže, da so potrebe posameznega vrtca ali šole drugačne, pa se ravnatelji lahko odločijo tudi drugače.