Polona Vidič Hudobivnik je direktorica Zdravstvenega doma Kočevje, o katerem že nekaj mesecev govori vsa Slovenija, ker so uspeli na območju svojega delovanja, na Kočevskem, odločno odgovoriti na covid-19.
Kaj posebnega je v ekipi tega zdravstvenega doma, da so svoje lokalno okolje tako uspešno vodili skozi izredno izzivajoč čas? Kako so dosegli, da jim ljudje zaupajo, jih upoštevajo in kaj se lahko naučimo iz njihove zgodbe?
Polona Vidič Hudobivnik pravi, da je najpomembnejšo vlogo gotovo odigrala dobra, ažurna in transparentna komunikacija. Zelo dobro so se namreč zavedali, da bodo na njej lahko gradili zaupanje med njimi in lokalno skupnostjo, kar bo pomembno prispevalo k premagovanju zdravstvene krize. »Zelo smo se zavedali, da neznanke, teh je bilo ogromno, vzbujajo strah in da ljudje potrebujejo pojasnila, sploh v vsej zmedi, ki je nastala v poplavi preobilice informacij, pogosto tudi nasprotujočih si. Zato smo se odločili, da bomo z ljudmi komunicirali čim več.«
Vedno na voljo ljudem
Z informacijami so se tako javljali v program lokalnega radia, pojavljali so se na lokalni televiziji, pa tudi v domačem časopisu. »Poleg tega sem jaz osebno prevzela še skrb za profil zdravstvenega doma na družbenih omrežjih, kjer sem vsak večer napisala število testiranih in pozitivnih ter dodala vse novosti v zvezi s testiranji, cepljenjem ali cepilno strategijo. Seveda sem, in še vedno to počnem, odgovarjala tudi na vprašanja, če so mi jih uporabniki družbenih omrežij napisali,« je povedala direktorica in poudarila, da so sicer vedno na voljo tudi vsem ostalim iz lokalnega okolja – od šol do gospodarstvenikov.
»Tudi njim dajemo jasno vedeti, da bomo storili vse za njihovo zdravje, da smo jim na voljo za vprašanja, dileme. Tudi telefonske številke smo si izmenjali. In veste, kličejo nas. Zelo veliko so nas na primer ravnatelji šol in vrtcev. Trudiš se biti dostopen, da lahko skupaj rešujemo situacijo, saj razmere, v katerih smo, so skupne – zahtevajo skupen odgovor. Če dobro komuniciramo, vemo drug za drugega, lahko hitro in ažurno rešujemo vse sproti.«
Sodelovanje z lokalno oblastjo
»Ljudje so res zadovoljni, ker smo tako zelo dostopni, ker ažurno obveščano in razlagamo. Kako to vemo? Bom izpostavila samo en zgovoren primer: včasih me marsikdo ustavi na cesti in reče, včeraj ste pa na facebooku pozno objavili številke. Vidite, to je potrditev, da nam sledijo, se zanesejo na nas. Občutimo, da nam zaupajo. In ker je to izpolnjeno, je bilo lažje odločno odgovoriti na korono.«
ZD Kočevje je vzpostavilo tudi eno najuspešnejših cepilnih točk v državi. Občina Kočevje je namreč ena od občin z najvišjo precepljenostjo. Cepljenje je v praksi potekalo tako gladko, ker je bilo organizirano do potankosti, za kar sta odgovorna direktorica in njen pomočnik Primož Velikonja, tudi vodja cepljenja, in seveda preostala požrtvovalna ekipa.
Na liniji tudi v prostem času
Tako uspešne cepilne zgodbe drugače, kot je poudarila direktorica, ne bi bilo mogoče napisati brez sodelovanja z občino, štabom civilne zaščite, gasilci, policijo in prostovoljci. »Vsak dan ob 19. uri se moj pomočnik Primož Velikonja in jaz dobiva na virtualnem sestanku z županom in podžupanom občine, poveljnikom civilne zaščite in gremo skupaj čez aktualna stanja – število okuženih, kako je s pojavnostjo virusa v šolah, vrtcih, v gospodarstvu. Predebatiramo, kakšni izzivi nas čakajo glede cepljenjema, organizacije testiranja, skratka pogovarjamo se o vsem aktualnem. Rezultat tega je, da zadeve tekoče obvladujemo,« je zadovoljno dejala sogovornica.
»Izpostavila bi rada župana občine Kočevje Vladimirja Prebiliča,« je poudarila Polona Vidič Hudobivnik, »saj si vzame čas in posluša, prav tako celotna njegova ekipa. Imamo tudi poveljnika civilne zaščite Antuna Gašparaca, ki posluša in sliši. Ker dobro sodelujemo, se rešitve zelo hitro najdejo in izpeljejo. Pa tudi vsak točno ve, kaj so njegove naloge. Dragoceno je tudi, da skupaj razmišljamo in iščemo rešitve, izboljšave.«
Država, kje si
Izkušnje iz preteklega leta so jih naučile, da morajo ravnati na način, da se sami aktivirajo, organizirajo. »Že od samega začetka prvega vala smo zelo dobro na svoji koži občutili, da je vredno in dobro, da se organiziramo lokalno – in to hitro ter proaktivno v vseh pogledih. Se pravi v organizaciji dela, v pridobivanju zaščitne opreme, tudi znanj o covidu-19, kajti država je z navodili in usmeritvami, tudi z nabavo opreme, zamujala na vseh točkah. Imamo grenek priokus, kako se je vlada odzvala, kako rokuje s krizo in kako stvari zamujajo, so neurejene. Mi smo na terenu že imeli situacije, ki smo jih morali konkretno reševati, in nismo mogli čakati države – in je tudi nismo. Izkazalo se je za dobro, da smo tako naredili.«
V središču so ljudje
»Vedno, ko se srečujemo z nečim novim, kadar se dogajajo spremembe, se zahteva angažma posameznikov in vedno imamo neke posameznike, ki vlečejo stvari in tlakujejo spremembe. Mi smo pač želeli biti v našem lokalnem okolju hitri in proaktivni z namenom varovanja naših občanov, z namenom preprečevanja širjenja okužbe, z namenom narediti najboljše mogoče. Saj gre za nas. Za nas osebno, naše svojce, naše sodelavce. Gre za količino dela, ki jo posledično imamo ali pa nimamo, če je populacija zaščitena ali ne. Tako da kar naredimo preventivno in v smislu preprečevanja širitev okužb, delamo za vse nas.«
Prišel je samo Tonin
»Po eni strani bi si želela, da bi nas že lani poklicala država in se pozanimala, kaj, kako smo delali in kaj od tu, kar res dobro funkcionira, bi lahko prenesla še kam drugam, ne pa da se vsak bori na svojem koncu. Ključno, kar bi rada sporočila, je, da si želimo sodelovanja, komunikacije in izmenjave dobrih praks tudi na nacionalni ravni. Pomagati moramo drug drugemu. Ker gotovo smo v Sloveniji v več lokalnih okoljih razvili dobre sisteme,« so bile njene zaključne misli.
Edini od državnikov, ki se je oglasil v ZD Kočevje in se srečal z direktorico Polona Vidič Hudobivnik in njenim pomočnikom Primožem Velikonjo, sicer tudi vodjo cepljenja, je bil minister za obrambo Matej Tonin, ki je ob zaključku obiska dejal: »Kapo dol.«