Zagotovo najpomembnejši projekt vlade ta trenutek je prepričevanje državljanov in državljank, naj se cepijo. Trenutno se po polžje približujemo temu, da bi 30 odstotkov populacije prejelo vsaj en odmerek cepiva. A raziskave kažejo, da se namerava cepiti le okoli 50 odstotkov Slovencev in Slovenk, kar je znatno premalo, da bi se znebili omejujočih ukrepov in pregnali zahrbtno bolezen. Stroka si želi doseči 60-odstotno precepljenost, glavna ovira do uspeha pa je nezaupanje ljudi v varnost cepiv. Da bi spremenili javno mnenje, so Janez Janša in prijatelji najeli zunanjo pomoč.
»Sami domači«
Dela so se lotili sila po domače. Posel so ponudili trem posameznikom: novinarju Nove24TV Luki Peršu, podjetniku iz krogov SDS Mihaelu Hočevarju in Edvardu Kadiču, strokovnjaku za govorico telesa in velikemu podporniku odločitev aktualne slovenske vlade. Kot kaže, vlada v strokovnost treh izbrancev ni imela nikakršnih dvomov, saj je pri izboru odločala le cena. Na koncu so se odločili za Edvarda Kadiča.
Zahtevna naloga
Njegov izbor za vodenje ključnega projekta v boju z epidemijo je milo rečeno presenečenje. Vlada k oddaji ponudbe ni povabila nikogar od uveljavljenih komunikacijskih strokovnjakov ali oglaševalskih agencij. Res pa je, da je Edvard Kadič glede na delo, ki naj bi ga opravil, podal izjemno ugodno ponudbo. Pripravil in izvedel naj bi celovito kampanjo promocije cepljenja proti covidu-19, svetoval pri komuniciranju, organizacijsko vodil in usklajeval ekipo vladnega urada za komuniciranje (Ukom) in NIJZ ter morebitnih zunanjih sodelavcev ter pripravil medijski načrt oglaševanja in zakup oglaševalskega časa in prostora. Vse to naj bi storil za 11.500 evrov. Bruto.
Kompetence in reference
Pri Edvardu Kadiču smo želeli preveriti, zakaj meni, da se je vlada odločila zanj. Povedal nam je le, da je bil vesel, ko je povabilo dobil, saj je podjetnik, ki mora preživeti na trgu in je vesel vsakega posla. Priznal je, da pozna Uroša Urbanijo, a nič bolj kot lastnike ali urednike različnih medijev, s katerimi že več let sodeluje. Kot je povedal, ni z vlado in njenimi predstavniki o tem poslu pred ponudbo nikoli razpravljal. »Jaz sem le objavljal na twitterju, kar objavljam, in delal, kar delam,« je pojasnil. Ko smo ga povprašali, ali nam lahko navede kakšno referenco, s katero bi se izkazal kot kompetentna izbira za dobljeni posel, je dejal, da ga za reševanje »sranja« najemajo resna in velika podjetja, vendar nam ne bo vsega podal na pladnju in lahko sami preverimo, kje vse je delal.
»Kako vem, da sem ji všeč?«
Kot smo ugotovili, je bil v preteklosti zaposlen kot direktor prodaje na debelo v podjetju Emona Obala Koper, nato pa se je posvetil coachingu. Deluje kot samostojni podjetnik in ustanovitelj Zavoda za napredne študije Delta, v okviru katerega izvaja delavnice samozavestnega nastopanja, komunikacije in govorice telesa. Med delavnicami, ki jih izvaja, sta tudi dve z naslovom »Kako vem, da sem ji všeč« in »Kako pravilno prebrati človeka in mu prodati karkoli«
Računi izdani
Kot je razvidno iz podatkov, ki jih je vlada objavila v ponedeljek popoldne, je Kadič vladi že izstavil štiri račune, ob njih pa oddal tudi dve poročili o delu. Iz njih je razvidno, da je prisostvoval pri več sestankih, kjer so bili prisotni še predstavniki NIJZ, ministrstva za zdravje in Ukoma. Kaj natančno naj bi bila njegova naloga, pa iz poročil ni razvidno.
Večji del aktivnosti šele prihaja
Pojasnil nam je, da so v prvem koraku združili vse vladne komunikacijske aktivnosti na portal Cepimose.si. Na drugi del aktivnosti za promocijo cepljenja so morali počakati, saj niso vedeli, kdaj bo Slovenija dobila zadostne količine cepiv. Tako naj bi se danes začela televizijska kampanja, v kateri bo delo gospoda Kadiča vidno tudi širši populaciji. Sledil naj bi še tretji korak, ki naj bi ga bili veseli vsi državljani, saj bi prišel po koncu epidemije in bo namenjen lajšanju nakopičenih negativnih čustev pri državljanih. Povprašali smo ga tudi, katere cilje naj bi imela akcija in katere ključne indikatorje uspešnosti so si snovalci zastavili, a je Edvard Kadič odvrnil zgolj, da so si zastavili še kanček višje cilje kot stroka. Bolj natančen pa ni želel biti, da se ne bi po nepotrebnem znašel v neprijetnem položaju.