Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je na torkovi novinarski konferenci, na kateri je predstavil ključne poudarke novele zakona o prevozih v cestnem prometu, dejal, da se je Ekonomsko-socialni svet (ESS) z njo seznanil in jo z dvema glasovoma za in enim proti podprl. Za sta bili delodajalska in vladna stran, je pojasnil takrat.
"V odsotnosti sindikalne strani si je privoščil zavestno neresnico," so se na ministrovo izjavo ogorčeno odzvali v sedmih reprezentativnih sindikalnih centralah. Po njihovih navedbah je minister pokazal popolno nepoznavanje delovanja ESS, tako glede postopka obravnave in sprejemanja zakonodaje, kot tudi glede odločanja. Skladno s pravili o delovanju ESS ta namreč odločitve sprejema s soglasjem vseh treh partnerjev, so poudarili.
Omenjene sindikalne centrale, članice ESS sicer zakonu, ki prinaša podlago za delovanje platform, kot je Uber, nasprotujejo.
Sindikati so poudarili, da digitalizacija ne sme pomeniti prekarizacije in jo mora zakon onemogočiti z vsemi potrebnimi varovalkami. "Le takšnega lahko sindikati podpremo. Ker predmetni predlog zakona ne vključuje varovalk, ki bi prekarizacijo preprečevale, ga v sindikalnih centralah ne podpiramo," so zapisali v sporočilu za javnost.
Minister je sicer v torek očitke o prekarizaciji zavrnil. "Z zakonom ne spreminjamo nobenih obstoječih pravil. Vsi vozniki, ne glede na to, ali bodo vozili s taksimetrom ali prek aplikacije, bodo morali imeti sklenjeno delovno razmerje po delovnopravni zakonodaji z vsemi dovoljenji, kar bistveno izključuje tudi delo na črno," je zatrdil Vrtovec.