V Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije sicer pozdravljajo vladne odločitve, s katerimi se zasleduje jasen cilj spoštovanja delovne zakonodaje ter zagotavljanja varnega in zdravega delovnega okolja v avtobusih cestnega potniškega prometa. Nikakor pa se ne morejo strinjati z odlokom o omejitvah in načinu izvajanja javnega prevoza potnikov zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije covida-19 v delu, ki določa obvezno tedensko testiranje voznega ter spremljevalnega osebja, so zapisali v izjavi za medije.
Prepuščeni sami sebi
Sindikat je v preteklosti pozival k ukrepom, ki bi po njegovi oceni pomenili zaščito tako voznega osebja kot uporabnikov cestnega potniškega prometa - popolno fizično ločenost voznika od uporabnikov, uvedbo brezgotovinskega poslovanja, obvezno prisotnost varnostnika, ki bi skrbel za spoštovanje priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ter zagotovitev strokovnega osebja, ki bi poskrbelo za kakovostno čiščenje in dezinfekcijo vozil.
"V praksi se nič od tega ni realiziralo in vozniki avtobusov so bili v veliki meri prepuščeni sami sebi in izredno stresnim situacijam, ko so morali biti v vlogi voznika, sprevodnika, čistilca in celo varnostnika," je zapisal sindikat. "Pod zaščitnimi maskami in vizirji so marljivo opravljali svoje delo (gospodarsko javno službo), v večini brez dodatkov za posebne pogoje dela, in to v časih, ko so je bila v državi izrazito slabša epidemiološka slika, kot je sedaj, medtem ko so njihovi delodajalci dobivali izrazite finančne injekcije skozi interventno zakonodajo," so med drugim zapisali.
"Nesorazmerno"
Odlok jim sedaj nalaga še obvezno tedensko testiranje. "Ta ukrep vlade se nam zdi nesorazmeren," so poudarili in dodali, da gre le za dodatno obremenitev voznega osebja. Testiranje bi bilo po njihovem smiselno le, če bi vstop na avtobus dovolili le potnikom s testom, ki ni starejši od 48 ur.
"Ob tem pa še povejmo, da se ob vsem naštetem ne moremo znebiti občutka, da tukaj ni v ospredju le zasledovanje zajezitve in obvladovanja epidemije, ampak še nekaj več, in se ob tem javno sprašujemo, ali voznikom avtobusov ne preostane popolnoma nič drugega, kot da sledimo voznikom taksi služb in z državljansko nepokorščino opozorimo na nevzdržnost tako v dejavnosti cestnega potniškega prometa kot tudi vladnega odloka," so še zapisali.