Pred avtomobilsko industrijo niso rožnati časi. Usodo branže, ki se srečuje s padcem naročil, deli tudi avstrijsko-kanadska multinacionalka Magna, ki daje kruh okoli 2200 slovenskim delavcem.
Avtomobilska industrija je na pragu pomembne prelomnice. Prihodnost panoge bo prej ali slej vodila v elektrifikacijo vozil, pa tudi v brezpilotno upravljanje vozila ali tako imenovano avtonomno vožnjo, ko bo vozilo namesto voznika upravljal računalniški sistem. Še pred tem revolucionarnim preporodom pa se nad njo zgrinjajo temni oblaki. Avtomobilska proizvodnja spada med pomembne generatorje ekonomskega in tehničnega razvoja. Napovedi o prihodnosti, stabilnosti, rasti ali padcu v branži so v večini evropskih držav temelj nacionalne ekonomije. Ohlajanje v avtomobilski industriji je resen znak zaostrovanja razmer. Nekateri evropski avtomobilski velikani se že srečujejo s padcem naročil, zato se v načrtih za prihodnja obdobja pripravljajo ukrepi racionalizacije poslovanja. Med temi je tudi rez v kadre. Po poročanju avstrijskih medijev naj bi število zaposlenih v prihodnje zmanjševali tudi v graški Magni, ki je pomemben delodajalec za avstrijsko in slovensko Štajersko. Poznavalci panoge pravijo, da so kadrovska nihanja v avtomobilski industriji sicer stalnica. To pa zaradi nihanj na trgu.
Na delu v graški tovarni 2000 Slovencev
Glede na podatke o ohlajanju v panogi je pričakovati, da bodo agencijski delavci v graški Magni ostali brez dela. Delovna mesta redno zaposlenih naj bi bila vsaj za zdaj varna.
Glede na podatke o ohlajanju v panogi je pričakovati, da bodo agencijski delavci v graški Magni ostali brez dela. Delovna mesta redno zaposlenih naj bi bila vsaj za zdaj še varna. »V avtomobilski industriji so spremembe na področju števila delovnih izmen ter dolžine delovnikov del običajnega poslovanja. Trenutno v graški tovarni zmanjševanje števila redno zaposlenih ni predvideno, kar pomeni, da prav tako ni predvidena sprememba števila zaposlenih v hoški tovarni. Obseg proizvodnje v hoški tovarni v letu 2019 ostaja nespremenjen,« so povedali v podjetju Magna Steyr, ki je eden izmed največjih in pomembnih zaposlovalcev v širši regiji, čeprav čez državno mejo. V graškem obratu je zaposlenih okoli 2000 slovenskih delavcev, v glavnem iz podravske in pomurske regije. Večina jih je zaposlenih redno, nekaj jih je tudi agencijskih. Za primerjavo: Talum ta čas zaposluje 1500 sodelavcev, približno enako tudi Perutnina Ptuj. Boxmark Leather Kidričevo je v začetku leta zaposloval 1750 sodelavcev.
Se bodo v Hočah držali zaveze o zaposlovanju?
V obratu Magne v Hočah je redno zaposlenih 200 sodelavcev, do leta 2022 naj bi jih bilo predvidoma 400. Takšna je vsaj zaveza podjetja, ki izhaja iz pogodbe o državni subvenciji, sklenjene s slovensko vlado. S to pogodbo se je Magna tudi zavezala, da bodo kadre neposredno zaposlili in da agencijskih delavcev v Hočah ne bodo najemali. Glede na krizne čase, s katerimi se avtomobilska industrija že srečuje, pa bi lahko v kratkem času tudi v Magni prišlo do bolečih ukrepov. Za zdaj naj bi bilo delavcem v Hočah povedano, da se lahko zgodi, da bodo novembra dva tedna doma.
V Hočah odpoved šestim delavcem
Podjetja za lažjo fluktuacijo delovne sile najemajo tako imenovane agencijske delavce. Teh je v panogi v podjetjih po vsem svetu med 10 in 15 odstotki.
V petek je v Podravju konkretno završalo, saj je brez dela v hoškem obratu Magne ostalo šest redno zaposlenih delavcev s pogodbo za nedoločen čas. To kaže tudi na to, da so zlati časi zaposlovanja v Magni verjetno mimo in da službe v tem podjetju več niso tako sanjske, kot so jih še pred časom opisovali. Dva izmed šestih odpuščenih delavcev v Hočah naj bi delo izgubila zaradi uporabe mobilnega telefona med delom, tretji zaradi zamujanja na delo. Odpuščene delavce so med delovnim časom pozvali, naj se oglasijo v kadrovski službi. Tam so jim izročili odpovedi, iz tovarne so jih pospremili varnostniki. V Magni so za javnost sporočili, da so odpuščene delavce zamenjali z novimi, število zaposlenih tako ostaja enako. Odpuščeni delavci bodo s pomočjo sindikata pravico iskali na sodišču.