Igor Lukšič, ki je bil minister v vladi Boruta Pahorja, je v izjavi ob robu shoda ocenil, da je zadnji čas, da je prišlo do stavke. Po njegovem mnenju je namreč nemogoča takšna ureditev, da tisti, ki delajo v javnem sektorju, nosijo glavno breme, ko nastopi kriza, ko pa se družbeno bogastvo poveča, pa imajo koristi od tega samo lastniki kapitala in direktorji.
Predstavnikom vlade sporoča, naj se nehajo šalit in naj "vendarle vidijo, da gre tu za strukturno-razvojno vprašanje". "Kajti če ljudje, ki delajo v raziskovanju, znanosti in šolstvu, ne bodo ustrezno nagrajeni, potem bo ta sektor, s katerim sicer v svetu prednjačimo, začel pešati, kar pa bo za razvoj države dolgoročno zelo slabo," je prepričan.
Zaostrovanje stavke, ki ga je v sklepnem delu shoda napovedal glavni tajnik šolskega sindikata Sviz Branimir Štrukelj, je po Lukšičevem mnenju nujno, "saj so se vsi odločevalci že nekako navadili, da so demonstracije enodnevne in da gredo demonstranti domov, potem pa se sprijaznijo s tem, da nihče nič ne ukrepa".
Lukšič, sicer visokošolski učitelj, meni, da bi morali sindikati svoje zahteve in akcije uskladiti. Na univerzah namreč današnja stavka ni bila izglasovana, je pa na nekaterih fakultetah stavka potekala pred tremi tedni v sklopu stavke na več področjih javnega sektorja.
Na vprašanje, ali je pričakovati, da bo vlada pred koncem mandata vendarle popustila sindikalnim zahtevam, je odgovoril, da "vodilna vladna stranka pravzaprav ne more niti računati, da bo s tem kaj dobila ali izgubila, ker je cel mandat odpeljala slabo". Jo pa poziva, da naredi nekaj dobrega za državo, preden gre.
Nagovor Jerneja Pikala, ki je bil minister v času vlade Alenke Bratušek, so na shodu predvajali na velikih zaslonih. V njem je poudaril, da morajo biti plače zaposlenih v vzgoji in izobraževanju primerljive z drugimi poklici v javnem sektorju ter da morajo odražati izjemno nalogo, ki jo ima izobraževalni sistem v gospodarskem in družbenem razvoju Slovenije.
Prav tako je po njegovem mnenju treba ohraniti normative in standarde na področju vzgoje in izobraževanja. Da bi Slovenija ohranila svoje izjemno mesto, ki ga ima na lestvicah konkurenčnosti, pa je treba dvigniti avtonomijo učitelja, krepiti ugled učiteljskega poklica in vanj privabiti najboljše, je poudaril.