Teoretični del vozniškega izpita poteka enako ne glede na kategorijo motornega vozila, zato je cena enotna za vse kategorije vozniškega izpita. Pri praktičnem delu vozniškega izpita so kategorije združene glede na trajanje izpita in minimalno predpisano število ocenjevalcev, ki ocenjujejo izpit za posamezno kategorijo, je razvidno iz obrazložitve tarife. Kategorije so sicer po skupinah cen združene nekoliko drugače, kot so bile pred tem.
Tabeli s cenami vozniških izpitov do letos in od letos dalje. Zneski vključujejo ceno izpita, ceno izpita z vključeno upravno takso ob prvem opravljanju izpita in ob vsakem nadaljnjem opravljanju izpita.
Do letos je namreč veljal pravilnik o višini stroškov vozniškega izpita in preizkusa znanja. Kot so pojasnili na Javni agenciji RS za varnost prometa, se cena vozniškega izpita, ki naj bi krila vse stroške, ki nastajajo v zvezi z zagotavljanjem opravljanja vozniškega izpita, ni spremenila od leta 2004.
"Tedaj je bila cena določena po občutku, brez kakršnih koli številk, ki bi opravičevale točno takšen znesek. Tudi če je bila takratna cena ustrezna, do danes ni šlo le za rast cen, pač pa so se od takrat pomembno spremenili tudi pogoji za opravljanje vozniških izpitov," so pojasnili. Po njihovih navedbah je zagotovo najpomembnejša in najdražja sprememba zagotavljanje ustreznih površin za izpeljavo predpisanega preizkusa spretnosti vožnje oziroma poligonov, sledi pa ji zagotavljanje opravljanja teoretičnega dela izpita s pomočjo računalnika.
Kot so navedli na agenciji, skoraj dve tretjini stroškov predstavlja delo zaposlenih v sektorju za vozniške izpite, stroški pa vključujejo tudi najemnine in obratovalne stroške za prostore. Tarifa, ki je začela veljati 1. januarja, temelji na odhodkih, ki nastajajo z zagotavljanjem opravljanja vozniških izpitov in številu vozniških izpitov v letu 2016. Zaradi morebitnih odstopanj pri izračunanih in predvidenih stroških pa je določeno, da se bo po treh letih višina tarife ponovno preverila.