To se je pred poletom zgodilo tudi enemu izmed uporabnikov facebooka, ki je svojo izkušnjo delil na facebook stranki Letalske karte.
»Danes sem na Brniku pri Adriji doživel, da so me kljub kupljeni karti in sorazmeroma pravočasenm prihodu na letališče (45 minut pred letom) gladko zavrnili z obrazložitvijo, da je letalo polno in mi ne morejo ponudit sedeža. Pred kratkim naj bi namreč Adria sprejela politiko, da vedno prodajo par kart več kot je dejanskega prostora na letalu. Ponudili so mi, da mi vrnejo stroške karte oziroma me premestijo na drug let + 250 € odškodnine. Ker je bil obisk poslovne narave sem nekaj stvari uspel prestaviti nekaj pa žal ne... za mene je to poslovna škoda, ki je vredna več kot teh 250 € + kup dodatnih stroškov/časa,« je svojo negativno izkušnjo opisal Tomaž.
Gre za povsem legalno prakso letalskih prevoznikov t.i. overbooking, ki se je poslužujejo na podlagi izračunov verjetnosti, da na letalo ne bodo prišli vsi potniki. To jim seveda na letni ravni lahko omogoča visoke dobičke, kupcem kart pa lahko povzroči nevšečnosti. Pred kratkim je s takšno prakso začela tudi nov lastnik Adrie.
Pravica do odškodnine
Če vam zaradi overbookinga odpovejo let, ste upravičeni do nadomestnega leta oziroma povrnitve stroškov kart in do odškodnine. Ta je odvisna od dolžine poleta, do 1500 kilometrov znaša 250 evrov, med 1500 in 3500 kilometri 400 evrov in 600 evrov nad poleti daljšimi od 3500 kilometrov.
V kolikor se potnik odloči za nadaljevanje poti mu mora prevoznik zagotoviti tudi obroke hrane, osvežilne napitke in dva brezplačna telefonska klica oziroma sporočili po telefaksu ali elektronski pošti. V primerih ko ni mogoče nadaljevati poti, mora prevoznik zagotoviti tudi nastanitev v hotelu, prevoz do kraja nastanitve in nazaj do letališča.