Oglaševalska akcija je pomenila izjemen prispevek k razvoju slovenske tržne komunikacijske stroke ter vzpostavljanju sodobnega slovenskega nacionalnega značaja in samozavesti.
Slovenija, moja dežela je slogan turistične oglaševalske akcije iz prve polovice 80. let prejšnjega stoletja. V utemeljitvi odlikovanja je zapisano, da gre za mnogo več, kot pa le za slogan: "Je izraz optimizma in energije, s katerima so Slovenci zavrnili sivino in mrtvilo takratnih družbenih razmer. V zgodovinski spomin je zapisano kot priljubljena akcija, ki se je dotaknila slovenskih ljudi in prispevala k spreminjanju razpoloženja."
Raziskovalec Miro Kline, tekstopisca Zdravko Duša in Peter Bergant, oblikovalec in umetniški direktor Jani Bavčer, ustvarjalci filma Gostje prihajajo, režiser Jaka Judnič, snemalec in direktor fotografije Karpo Godina, avtor glasbe Jani Golob in pisec besedila h glasbi Dušan Velkavrh, fotograf Joco Žnidaršič in kreativni direktor projekta Slovenija, moja dežela Jernej Repovš so po navedbah v utemeljitvi kot snovalci in ustvarjalci akcije s svojim znanjem, iskrenimi ambicijami in zavzetim ustvarjanjem zajeli duh časa v besedo, misel, podobo in pesem.
Kulturno je dogodek z nastopom obogatil priznani slovenski pevec Oto Pestner, legendarni glas iz pesmi »Slovenija, moja dežela«.
Akcija je bila zasnovana izključno za promocijo slovenskega turizma, a je dosegla bistveno več. "S predstavitvijo lepot slovenske pokrajine in nagovorom Slovencem, naj ostanejo zvesti svoji gostoljubni tradiciji in sprejemajo tujce v urejeno, čisto in lepo Slovenijo z dobrodošlico, so ustvarjalci akcije naredili preboj pri uveljavljanju pravice do izražanja nacionalnih ambicij na gospodarskem in na drugih področjih," je poudarjeno v utemeljitvi.
Poziv Slovencem, naj ciljajo visoko, so izrekali ustvarjalci, ki so sami dosegali lovorike med najboljšimi. Posneli so serijo odmevnih kratkih televizijskih in radijskih oglasov, te pa so spremljali članki, plakati, razglednice in osebna pošta. Najbolj slovit je bil televizijski film Gostje prihajajo. Njegovo kakovost je potrdil tudi berlinski festival turističnega filma, ki mu je leta 1987 podelil najvišje priznanje.
Slovenci so oglaševalsko akcijo Slovenija, moja dežela sprejeli za svojo. "Akcija pomeni mejnik in enega od presežkov slovenske tržnokomunikacijske stroke. Hkrati je nesporen tudi njen prispevek h krepitvi narodne zavesti in pripadnosti v času, ko je bilo to izjemno pomembno," je še zapisano v utemeljitvi.
Duša se je odlikovanju odpovedal
Sicer se je Zdravko Duša kot eden od soavtorjev akcije odlikovanju odpovedal zaradi spornosti trženja blagovne znamke. Pred dnevi je na predsednika republike naslovil dopis, v katerem ga je opozoril, da Slovenija, moja dežela že lep čas ni poljubna nacionalna nostalgija. Pač pa je po njegovih besedah zasebna last agencije Studio Marketing JWT, naslednice prvotnega producenta, "ki jo je ob prvi dobičkonosni priložnosti registrirala kot svojo blagovno znamko in jo za določen čas prodala tuji trgovski firmi za komercialno promocijo".
Ustanovitelj agencije Repovš po navedbah Duše drugih snovalcev in ustvarjalcev tedaj ni vprašal za mnenje. Repovš je na očitke odgovoril, da je bil slogan Slovenija, moja dežela leta pozabljen in se je z njim grdo ravnalo. Kot je v petek dejal v izjavi za STA, so v Studiu Marketing z raziskavo ugotovili, da je še vedno aktualen in izjemen, zato so ga zaščitili kot blagovno znamko.