Nemški koncern Volkswagen je jeseni priznal, da je določene dizelske motorje opremil s programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih. V Sloveniji je takih vozil več kot 34 tisoč; prizadeta so vozila znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen z motorjem tipa EA 189 in s prostornino 1,2, 1,6 oziroma 2 litra.
Več kot 34 tisoč vozil z vgrajeno sporno Volkswagnovo programsko opremo je v Sloveniji.
Obvestila so večini poslali 16. oktobra
Obvestila, da imajo v svojih vozilih vgrajeno sporno Volkswagnovo programsko opremo, je sicer Porsche Slovenija, ki je distributer vozil iz skupine Volkswagen za Slovenijo, večini kupcev poslal 16. oktobra. Takrat je po pojasnilih ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo začel tudi teči dvomesečni rok, v katerem lahko na prodajalca vozila naslovijo dopis, da njihovo vozilo nima pogodbeno dogovorjenih lastnosti. To velja zgolj v primeru, če od nakupa (novega) vozila še nista minili dve leti.
Obvestilo je prejel tudi bralec Jernej, ki ima volkswagen beetla, 1,6 TDI, letnik 2014. »V obvestilu je pisalo, da je moj beetle med spornimi vozili in da me bodo v prihodnje še obvestili, kako in kaj. A od takrat ne duha ne sluha. Šele zdaj sem iz medijev izvedel, da je dobro, če lastniki spornih volkswagnov sami obvestimo prodajalca. To je po mojem totalni idiotizem. V obvestilu nikjer ne piše, da bi se moral sam javiti oziroma sporočiti, da imam sporno vozilo. Saj to oni sami vedo, če so mi poslali pošto,« je ostro dejal. Na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so pojasnili: »Volkswagen je sicer obljubil, da bo odpravil napake, vseeno pa svetujemo, da če želi kupec spornega vozila uveljavljati stvarno napako, kar mu omogoča zakon o varstvu potrošnikov, naj obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od prejetja obvestila. Na ta način se kupec zavaruje.«
Pripravili so vzorec dopisa
Lastniki vozil s sporno programsko opremo morajo v dopisu prodajalcu sicer navesti podatke o kupcu, podatke o vozilu, opis napake in zahtevek, ki ga želijo kot potrošnik uveljavljati. Slednji se lahko določi tudi naknadno, ko bodo znani uradni podatki o naravi neskladnosti, pri čemer je treba upoštevati sorazmernost zahtevka glede na potreben obseg popravil. Na ministrstvu so pripravili tudi vzorec dopisa za obveščanje prodajalca o obstoju napake, dostopen pa je na spletni strani ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.
»Če želi kupec uveljavljati stvarno napako, naj obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od prejetja obvestila. Na ta način se zavaruje.« Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
Poziv lahko pričakujejo v začetku leta 2016
Odpoklici spornih vozil se bodo po vsem svetu začeli prihodnje leto, zato lahko tudi slovenski lastniki prizadetih avtomobilov v začetku leta 2016 pričakujejo poziv, naj avtomobil pripeljejo na odpravo napake. Ker pa zakon o varstvu potrošnikov določa, da mora potrošnik o stvarni napaki obvestiti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita, na ministrstvu, kot že rečeno, kupcem prizadetih vozil svetujejo, naj v predvidenem roku obvestijo prodajalca o napaki.
Porsche Slovenija je sicer večino obvestil poslal 16. oktobra, možno pa je, da je kdo obvestilo prejel kakšen dan prej ali pozneje. Pomemben je torej datum prejetja obvestila, od tistega dne imajo kupci dva meseca časa. Zakon o varstvu potrošnikov potrošniku v primeru stvarne napake sicer daje pravico, da od prodajalca zahteva bodisi odpravo napake na blagu, bodisi vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako, ali zamenjavo blaga z novim, brezhibnim, ali povrnitev plačanega zneska. »Potrošniki lahko računajo na odpravo napake. Ali lahko računajo tudi na morebitno vračilo kupnine ali zamenjavo vozila z novim, pa je zelo odvisno od tega, kakšen bo obseg napak oziroma na kakšen način se bodo odpravljale,« je konec oktobra povedal generalni direktor direktorata za notranji trg na gospodarskem ministrstvu Dušan Pšeničnik.