Slovenija

Grašek prvi nadzornik Slovenskih železnic

STA
21. 9. 2015, 14.50
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Nadzorni svet Slovenskih železnic je na današnji ustanovni seji za predsednika izvolili Petra Graška, za njegovega namestnika pa Bojana Branka. Predsednik revizijske komisije nadzornega sveta je medtem postal Mitja Križaj.

Facebook

Slovenski državni holding (SDH) je nove nadzornike železnic imenoval 10. septembra, saj je prejšnjim predstavnikom kapitala v nadzornem svetu potekel mandat. Poleg nekdanjega prvega nadzornika železnic Branka, nekdanjega predsednika uprave Telekoma Slovenije Graška in nekdanjega direktorja Hypo Leasinga Križaja je za nadzornika imenoval še Aleksandra Nagodeta s finančnega ministrstva.

Predstavnika zaposlenih v nadzornem svetu ostajata Silvo Berdajs in Jože Pavšek.

Kot so ob imenovanju novih nadzornikov izpostavili v SDH, bo strokoven in izkušen nadzorni svet še posebej pomemben zaradi izzivov, ki družbo čakajo v prihodnje. Dobra podlaga za to bodo tudi pozitivni rezultati poslovanja v zadnjem obdobju, in sicer od leta 2012 dalje, ki so bili doseženi tudi na podlagi dogovora s socialnimi partnerji.

SDH med drugim kot dobro podlago izpostavlja, da je država julija dokapitalizirala Slovenske železnice, s čimer je bilo omogočeno bistveno zmanjšanje zadolženosti. Zato je kratkoročni cilj družbe v letošnjem letu nadaljevanje z racionalizacijo poslovanja na podlagi sprejetega poslovnega načrta.

Slovenske železnice so na ravni skupine v prvem polletju ustvarile nekaj več kot 264 milijonov evrov prihodkov oz. približno pet odstotkov več kot v enakem obdobju lani, dobiček iz poslovanja pa je narasel za 40 odstotkov na 12,6 milijona evrov.

Slovenske železnice bodo morale še letos sprejeti strateški poslovni načrt za naslednje srednjeročno obdobje, pri oblikovanju katerega v SDH pričakujejo tudi pomemben strokovni prispevek novega nadzornega sveta.

Izzivi, ki so pred družbo in so strateške narave, pa so povečanje tržnega deleža prevoza blaga na panevropskih železniških koridorjih, ki potekajo preko Slovenije (V. in X. koridor), postati upravljavec tovornih in potniških terminalov in upravljavec ter največji prevoznik v novo vzpostavljenem integriranem javnem potniškem prometu v Sloveniji.

Pomembna naloga, ki je pred družbo, je tudi financiranje izvedbe nujno potrebnih vlaganj v nova vozna sredstva, poslovno prestrukturiranje skupine in nadaljevanje racionalizacije poslovanja skupine, so takrat še dodali v SDH.