Slovenija

Do konca leta bomo letali po novem

STA / T.C.
13. 5. 2015, 12.42
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Minister za infrastrukturo in prostor Peter Gašperšič si želi problematiko (ne)izvajanja vseh nalog agencije za letalstvo urediti do konca leta. Rešitve glede agencije bo iskala ožja delovna skupina, novela zakona o letalstvu pa naj bi bila sprejeta do konca leta, je po današnjem sestanku s predstavniki letalske industrije dejal minister.

Reuters

Ministrstvo je aprila pripravilo predlog novele zakona, ki je predvideval preoblikovanje Javne agencije za civilno letalstvo RS v samostojen subjekt ter uvedbo taks na potnike in tovor in ki naj bi bil že sprejet. S tem naj bi zadovoljili Evropsko komisijo in Evropsko agencijo za varnost v letalstvu (EASA), ki sta ugotovili, da slovenska agencija za civilno letalstvo nima zadostnih zmogljivosti za opravljanje nadzora.

Arhiv Svet24

Slovenijo zaradi počasnosti urejanja letalskega sektorja čaka postopek pred Sodiščem EU. Po Gašperšičevih pojasnilih "smo zdaj prišli šele do prvega koraka - da se bo Slovenija znašla pred sodiščem, je še dolga pot". Izveden je bil namreč poizvedovalni postopek oziroma t.i. pilot, zdaj se začenja postopek, v katerem bodo ugotovili, da prihaja do kršitve evropskega prava. 


"EU vodi svoje postopke. Ocenili so, da neke aktivnosti, ki bi morale biti urejene že davno, še niso izvedene. Pripravili smo plan aktivnosti, ki pa ga zaradi potreb po usklajevanjih očitno ne bomo mogli izpolniti," je pojasnil minister, za katerega je ključna usposobitev agencije za izvajanje potrebnih nalog.

Kompromis glede ureditve sektorja bo zdaj iskala ožja delovna skupina, minister računa, da bo do rešitve prišla v enem mesecu. Nato bodo pripravili novo različico novele zakona, ki naj bi bil v DZ sprejet do konca leta, da se potem lahko začnejo izvajati aktivnosti, ki bodo zagotavljale usposobitev agencije za ustrezno delovanje.

Thinkstock

Delovna skupina, v kateri bodo tudi predstavniki letalske industrije, bo skušala poiskati sprejemljiv model financiranja agencije, da bo ta lahko opravljala vse naloge. "Treba bo pogledati ustreznost sedanje organiziranosti in kadrovske zasedenosti, kje so potrebne okrepitve in jih tudi izvesti," je dejal in dodal: "Ključno je, da se zagotovi ustrezna sposobnost agencije za izvajanje nadzora. V kakšni obliki, to niti ni tako pomembno."

Predlagane spremembe zakona so šle po ministrovih pojasnilih v smeri, da se razbremeni obremenitev letalske industrije in proračuna ter da se določen del bremena prenese na potnike. "A je bilo danes ocenjeno, da je tudi ta sprememba lahko občutljiva in da je potrebno še narediti določene analize in preveritve," je dodal. Po njegovem mnenju bi morali pristojbino na potnika plačevati vsi prevozniki, vendar bo to dorekla delovna skupina.

Kot je še dejal minister, bodo naredili vse, da EASA ne bo preklicala mednarodne veljavnosti dokumentov, certifikatov in licenc, za kar bi se sicer lahko v postopku odločili. Gašperšič meni, da bosta EASA in komisija prepoznala napor Slovenije pri reševanju problematike letalskega sektorja in da ne bo prišlo do tega, da bi kakorkoli odvzeli pristojnosti agenciji.

Nikola Miljković