Letalska družba Swiss International Air Lines (Swiss) od 29. marca, ko je začel veljati poletni vozni red, enkrat dnevno povezuje Ljubljano in Zürich. Direktor komercialnega sektorja v Aerodromu Ljubljana Janez Krašnja je na današnji novinarski konferenci na Brniku dejal, da si od sodelovanja s Swissom letno obetajo 30.000 dodatnih potnikov, povezava pa je po njegovem mnenju zanimiva tako za turiste kot tudi poslovneže. Lani so na Brniku denimo našteli okoli 1,34 milijona potnikov. S prvimi leti so zadovoljni, Swissovo letalo je bilo nekajkrat celo popolnoma zasedeno. Krašnja je prepričan, da v Zürich ne bodo potovali le tisti, ki bodo želeli obiskati Švico, ampak bodo nekateri iz Züricha potovanje nadaljevali v Severno Ameriko, drugod po Evropi, v Afriko ter na Bližnji in Daljni vzhod. "Prav v segmentu Severne Amerike so naša pričakovanja največja," je dejal. Vodja za Avstrijo ter Srednjo in Vzhodno Evropo pri Swissu Bernhard Wodl je dejal, da v Ljubljani ne vidijo le sezonske oz. poletne destinacije. Med Ljubljano in Zürichom nameravajo leteti tudi pozimi - po trenutnih načrtih naj bi mesti povezovali štirikrat tedensko, a bi se lahko to še spremenilo. Če bi bila zasedenost linije dobra, so tudi pozimi možni dnevni leti, je dejal.
Adria Airways na liniji Ljubljana-Zürich tedensko opravi 20 letov
Ljubljano in Zürich dnevno povezuje tudi slovenski letalski prevoznik Adria Airways, ki na tej liniji tedensko opravi 20 letov. Na vprašanje, zakaj Swiss ne leti denimo v Ženevo, je Wodl pojasnil, da je Zürich njihovo največje vozlišče, iz Züricha pa ponujajo tudi dobre povezave za naprej. Krašnja je spomnil, da sta tako Adria Airways kot tudi Swiss člana združenja letalskih prevoznikov Star Alliance, zato je prepričan, se bodo ti leti dopolnjevali in da bodo imeli od tega sodelovanja korist vsi. Prevoznika naj bi na liniji Ljubljana-Zürich letela pod skupno oznako. Krašnja je povedal tudi, da se poslovna modela Adrie Airways in Swissa nekoliko razlikujeta. Slovenski prevoznik na tej liniji prepelje veliko potnikov z Balkana, Swiss pa želi Ljubljano, kamor letijo z letalom Avro RJ 100, bolje povezati s svojo mrežo.
V obnovitvi sodelovanja tudi nekaj nostalgije
Swiss je naslednik nekdanjega Swissaira, ki je med letoma 1989 in 2003 že letel v Ljubljano. Bili so prva tuja letalska družba, ki je po razglasitvi neodvisnosti Slovenije in nemirih v nekdanji Jugoslaviji znova uvedla redne lete v Slovenijo, zato je v obnovitvi sodelovanja tudi nekaj nostalgije, je dejal Krašnja. Direktor za hitro rastoče trge in posebne projekte v Švicarski turistični organizaciji Federico Sommaruga je prepričan, da se bo po uvedbi nove linije povečal obisk Slovencev v Švici. "Ko sem pristal v Ljubljani, sem imel občutek, da sem pristal v Švici," je podobnost med državama ponazoril Sommaruga.
Turizem v Švici četrti najpomembnejši sektor
V Švici so poleti zelo priljubljena daljša potovanja med različnimi kraji, pozimi pa številni obiskovalci ostanejo v enem kraju in smučajo. Država se lahko pohvali z dobro razvito infrastrukturo in železniškim omrežjem, ki se ga prav tako poslužujejo turisti. Turizem je za švicarsko gospodarstvo četrti najpomembnejši sektor - za strojno in kemično industrijo ter bančništvom. Swiss iz svojih središč v Zürichu, Baslu in Ženevi leti na 106 destinacij v 49 državah po celem svetu. S floto, ki jo sestavlja 95 letal, so lani prepeljali več kot 16 milijonov potnikov. Zaposlujejo več kot 8200 ljudi, lani pa so ustvarili 5,2 milijarde frankov (približno pet milijard evrov) dobička iz poslovanja.