Kdo je po vašem mnenju odgovoren za to stanje in kje so rezerve, iz katerih bi pridobili 70 milijonov evrov, kolikor jih potrebujemo, da se do konca leta zagotovi normalno delovanje direkcije?
Minister Omerzel je pred časom že predlagal rešitev
Piše: Katarina Hočevar (DL)
Ob sprejemanju proračuna se je vedelo, da denarja za vzdrževanje državnih cest ni dovolj, zato je tudi odbor za infrastrukturo državnega zbora naložil vladi, da tekom leta zagotovi sredstva za ta namen. Proračun je bilo treba sprejeti znotraj dovoljenega primanjkljaja, ki ga od nas zahtevajo zaveze, ki smo jih dali EU.
Minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel je Vladi RS predlagal rešitev, da se direkciji za ceste nameni 40 milijonov evrov za vzdrževanje državnih cest, in sicer iz sredstev, ki bi jih sicer namenili za nakup zemljišč in izdelavo državnih prostorskih načrtov (DPN) znotraj Darsa.
Ministrova rešitev, da se prednostno zagotavlja vzdrževanje državnih cest, zagotovo pa pred novimi gradnjami znotraj Darsa, je logična, ustrezna in življenjska. Če težko vzdržujemo svojo hišo, se ne lotimo gradnje še ene. Je pa za takšno rešitev potrebna sprememba Zakona o družbi za avtoceste v RS, in v Državljanski listi si bomo prizadevali, da bi takšno spremembo sprejeli pred volitvami in tako zagotovili potrebna sredstva.
Tovrstni zapleti kažejo na to, da je prilivov v proračun premalo za vse tisto, kar se je država zavezala, da bo nudila iz javnih sredstev. Kažejo na to, da z »mešetarjenjem« znotraj postavk državnega proračuna ne moremo več zagotavljati vzdržnih javnih financ in da se moramo lotiti reform oz. narediti red v zdravstvu in drugih segmentih javnega sektorja in politik.
Državljanska lista ima program in rešitve, ki to zagotavljajo. Imamo predsednika Bojana Starmana, ki je v praksi že dokazal, da ve, kaj dela, in da zna podjetja rešiti iz rdečih številk.
Dobre prometne povezave so nujne za gospodarski preboj
Piše: Iva Dimic (NSi)
Dobra prometna infrastruktura je vsekakor pomemben dejavnik gospodarskega razvoja. V Sloveniji smo sicer zgradili avtocestni križ, žal pa na nove oz. hitrejše prometne povezave čakajo še marsikje v državi (npr. tretja razvojna os do Bele krajine). Na zelo problematično prerazporeditev proračunskih sredstev, ko je bilo direkciji za ceste odvzetih 90 odstotkov njenih finančnih virov, smo v NSi opozarjali že nekaj mesecev nazaj, ob sprejemanju rebalansa državnega proračuna. Odgovornost za trenutno stanje na cestah bi torej morala prevzeti zlasti vlada Alenke Bratušek v odhodu in vladne stranke oz. minister za infrastrukturo, ki je dovolil, da je do takšnega stanja sploh prišlo. Posledice te kratkovidne odločitve žal danes nosimo vsi prebivalci Slovenije. Slabe ceste nam ne morejo biti v ponos in tudi pred turisti, ki dopustujejo v naši državi, si ne delamo dobre reklame. Niti pomisliti pa si ne upam, kako bomo – brez denarja za sol in pluženje – ceste vzdrževali konec jeseni in pozimi, ko obstaja možnost poledice in snega. Zato morajo odgovorni na ministrstvu za infrastrukturo vse napore usmeriti v pripravo načrta za pravočasno zagotovitev zadostnih sredstev.
Bi pa opozorila, da je v proračunu na postavki »subvencije« še vedno okoli 400 milijonov evrov, kjer bi lahko denar prerazporedili tudi za popravilo in vzdrževanje cest, namesto subvencij pa podjetjem raje znižali davke in jim tako pomagali na način, ki bo botroval tudi zvišanju njihove konkurenčnosti v domačem in mednarodnem prostoru.