Potem ko je bil dobrih 15 milijonov vreden projekt gradnje novega, ta je že bil predan v uporabo, končan lani poleti, se je zapletlo z garancijo za odpravljanje napak v garancijskem roku, ki je mariborski gradbinec Komunaprojekt ministrstvu še vedno ni izročil.
Kot so pojasnili na pristojnem ministrstvu, še vedno usklajujejo vse potrebne aktivnosti za izvedbo primopredaje, vendar za zdaj z ustreznimi bančnimi garancijami še ne razpolagajo. Potem ko so želeli unovčiti 415.000 evrov vredno garancijo za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti, se je znova zapletlo, saj je sodišče z začasno odredbo na zahtevo gradbenega podjetja banki prepovedalo izplačilo že unovčene bančne garancije.
Na ministrstvu zagotavljajo, da evropski denar za omenjeni projekt ni ogrožen, saj ga je v skladu z odločbo potrebno zaključiti do konca junija 2015. Novi potniški terminal, ki že obratuje, je bil odprt novembra 2012, starega pa so po nekaj zapletih zaradi propada prvotnega izvajalca SCT prenovili lani.
Sicer pa je mariborsko letališče po prenovi potniških terminalov še vedno sredi iskanja dolgoročne strategije. Država je tik pred koncem lanskega leta še za eno leto podaljšala koncesijo sedanjemu upravljavcu Aerodromu Maribor, ki je lani dobil novega lastnika, družbo Aviofun, ki zdaj išče strateškega vlagatelja.
Kot je nedavno pisal časnik Večer, naj bi bili v igri trije potencialni investitorji, ki naj bi prihajali iz Kitajske, Nemčije in Kuvajta. Aerodrom Maribor je verjetno tudi najresnejši kandidat za dodelitev dolgoročne koncesije, za katero naj bi država razpis vendarle objavila še letos. Na ministrstvu so že večkrat napovedali, da bodo to storili takoj, ko bo sprejeta novela zakona o letalstvu.
Kot so tokrat pojasnili pripravo predloga sprememb omenjenega zakona, ki jo napovedujejo že nekaj let, načrtujejo še letos, saj je ta nujna zaradi uskladitve z evropsko zakonodajo. V okviru teh sprememb, s katerimi bodo zakon prilagodili dejanskih potrebam in letalskim varnostnim predpisom, bo obravnavano tudi vprašanje morebitne podelitve koncesije za upravljanje z letališčem. Zakonske spremembe bodo v javni obravnavi predvidoma v drugi polovici leta.
Mariborsko letališče bo z novim terminalom lahko začelo povečevati potniški promet in morda vendarle dočakalo tudi kakšno redno linijo. V primerjavi z zadnjimi tremi leti so letos promet na potniškem segmentu povečali kar za 200 odstotkov, predvsem po zaslugi poletnih čarterskih linij, saj so prepeljali okoli 18.000 potnikov. Družba je lani ustvarila okoli 1,2 milijona evrov prihodkov.
Zapleti na mariborskem letališču
Ministrstvo za infrastrukturo in prostor pol leta po dokončanju obnove starega potniškega terminala na mariborskem letališču zaradi zapletov z garancijami še vedno ni prevzelo objekta s strani izvajalca del Komunaprojekta. Družba Aerodrom Maribor, ki upravlja z letališčem, tako še vedno ne more uporabljati celotnega objekta.