Slovenija

NLB mora vrniti denar, ki mu je bil ukraden z zlorabo spletne banke

STA/M.J.
24. 12. 2013, 09.14
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Okrajno sodišče v Ljubljani je razsodilo, da mora NLB vrniti denar potrošniku, ki mu je bil ukraden z zlorabo njegove spletne banke. Sodba okrožnega sodišča sicer še ni pravnomočna, saj se banka nanjo lahko pritoži. V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) poudarjajo, da gre za pomembno zmago za pravice potrošnikov, ki so žrtve spletnih goljufov.

Reuters

Omenjeni potrošnik je namreč na lažnem bančnem spletnem mestu vnesel identifikacijske podatke, ki so jih hudodelci nato uporabili za vstop v njegovo spletno banko in nakazali denar z njegovega na svoje bančne račune, so pojasnili na ZPS.

Ob tem so poudarili, da zlorabe spletne banke in drugih sodobnih oblik poslovanja z banko predstavljajo resno tveganje za potrošnike. Potrošniki te storitve vse pogosteje uporabljajo, pogosto pa jih k temu spodbujajo tudi njihove banke.

Zato je po mnenju ZPS zaskrbljujoča praksa nekaterih bank, da ne spoštujejo zakonskega pravila, ki določa, da škodo nad 150 evrov, ki je nastala zaradi zlorabe spletne banke, krije banka, če potrošniku ni možno očitati prevare ali hude malomarnosti pri uporabi spletne banke.

Tako je dolgoletni komitent NLB decembra 2009 pri dvigu gotovine na bankomatu opazil, da je tam zabeleženo negativno stanje na računu. Vpogled v spletno banko je pokazal, da je bilo dobrih 5000 evrov z njegovega računa nakazano na neznan bančni račun.

Prizadeti uporabnik je naročil blokado svoje spletne banke, kaznivo dejanje prijavil policiji in od banke skladno z zakonom o plačilnih storitvah in sistemih zahteval vračilo ukradenega zneska.

NLB pa je njegovo zahtevo za vračilo denarja zavrnila. Po mnenju banke potrošnik ni primerno zaščitil svojega računalnika in tudi ni prepoznal lažne spletne strani banke, zato naj bi ravnal hudo malomarno in ne bi bil upravičen do povračila.

Banka je tako trdila, kljub temu da je imel potrošnik na računalniku nameščen protivirusni program in orodje za odstranjevanje vohunske opreme. Potrošnik se je s pomočjo ZPS pritožil na poravnalni svet v okviru Združenja bank Slovenije, ki mu je ugodil in banki predlagal izplačilo škode. Spor pa se kljub temu ni razrešil.

Pri ZPS so se zaradi pomembnosti problematike spletnih zlorab odločili, da bodo svojemu članu pomagali rešiti spor na sodišču. Pri tem so bili uspešni, saj je sodišče na prvi stopnji v celoti ugodilo tožbi, ki jo je v imenu potrošnika vložila odvetnica zveze Živa Drol-Novak.

Pri ZPS potrošnikom pri uporabi spletne ali mobilne banke ter pri plačevanju s karticami in v spletnih trgovinah priporočajo, naj se primerno zavarujejo in sledijo navodilom svoje banke za varno poslovanje.