Slovenija

S poglobitvijo plovnega kanala do več kontejnerskih ladij

STA/M.J.
26. 10. 2013, 08.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Uprava za pomorstvo je zaključila z deli na poglabljanju plovnega kanala v bazen 1 koprskega pristanišča do globine 14 metrov. Glede na večje globine plovnega kanala bodo v Luko Koper ob predhodni poglobitvi notranjega dela bazena 1 lahko vplule kontejnerske ladje z večjim številom kontejnerjev, zagotavljajo na upravi za pomorstvo.

kraji.eu

Dela na poglabljanju plovnega kanala, ki se sicer nahaja na območju izven akvatorija koprskega pristanišča, so se začela že septembra 2012, izvajalec, družba Luka Koper INPO, pa je z deli zaključil konec avgusta letos. Vsa dosedanja dela so bila sofinancirana z naslova kohezijskih sredstev v višini 85 odstotkov. Pri poglabljanju so izkopali več kot 156.000 kubičnih metrov mulja, ves material pa so odložili v predhodno izvedene kasete, so v tem tednu sporočili z Uprave RS za pomorstvo.

Kot napovedujejo na upravi, bodo plovni kanal v kratkem opremili še s plovnimi oznakami, v teku pa je tudi ažuriranje pomorskih kart.

Večja globina plovnega kanala bo omogočila, da bodo v bazen koprskega pristanišča lahko vplule kontejnerske ladje z večjim številom kontejnerjev na krovu. V ta namen bo sicer predhodno potrebno poglobiti še notranji del bazena 1, za kar pa Luka Koper že pospešeno vodi postopke za izvedbo, navajajo v upravi za pomorstvo.

V začetku septembra je uprava za pomorstvo na območju Ankaranske bonifike pričela tudi z izgradnjo kasete, ki bo služila za odlaganje morskega mulja, ki bo nastal pri poglabljanju plovnega kanala v bazen 1 na globino 15 metrov. Pri tem ocenjujejo, da bo v nasipe kasete potrebno vgraditi okoli 100.000 kubičnih metrov materiala.

Predviden rok za dokončanje del je začetek januarja 2014. Zaradi glinene podlage, ki onemogoča odtekanje vode, je izvedba sicer močno odvisna od ugodnih vremenskih razmer. Dela izvaja podjetje Grafist s partnerji, ki je bilo izbrano na javnem razpisu. Vsa načrtovana dela bodo tako ko dosedanja sofinancirana s kohezijskimi sredstvi v višini 85 odstotkov.

Za poglobitev prvega bazena se že dalj časa zavzemajo tudi v Luki Koper, kjer so letos za ta infrastrukturni projekt prvič dobili tudi evropska sredstva.

Estrada