Poostreno bodo nadzorovali predvsem hitrost, psihofizično stanje voznikov, tehnično ustreznost motorjev in uporabo varnostne čelade. Letos je na slovenskih cestah umrlo že 15 motoristov, večini nesreč botruje prehitra vožnja.
S prihajajočo turistično sezono, še posebej pa preko vikenda se pričakuje večje število motoristov na cestah, z gostoto prometa pa se poveča tudi možnost za nastanek prometne nesreče, je v izjavi za javnost pojasnil Matjaž Leskovar iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi.
Ob tem je pozval motoriste, naj prilagodijo hitrost svojim sposobnostim in razmeram na cesti. Motoristom tako svetuje, naj se na pot odpravijo v ustreznem psihofizičnem stanju - naj bodo spočiti, naj pred ali med vožnjo ne uživajo alkoholnih pijač ali zdravil. Prav tako naj motoristi pred odhodom pregledajo svoje motorno kolo in uporabljajo vsa zaščitna sredstva ne glede na to, ali so predpisana ali ne. S tem bi lahko preprečili marsikatero poškodbo, je dejal.
Kot je dejal, si želijo čim varnejše sezone, čeprav statistični podatki kažejo, da je prometna varnost motoristov in mopedistov letos slabša kot lani. Letos je do 3. julija na cestah umrlo 15 motoristov, lani pa v istem obdobju 12. Še vedno je najpogostejši vzrok prometnih nesreč neprilagojena hitrost, saj vozniki precenijo svoje sposobnosti in hitrosti ne prilagajajo stanju na cestah, je dejal.
Predsednik Zveze motoklubov Slovenije Leopold Pungerčar pa motoristom svetuje, naj se zavedajo, da niso imuni na prometne nesreče. Predvsem opozarja na problem neprilagojene hitrosti. Ta je za motoriste problematična iz več vidikov. Zaradi višje hitrosti so naše reakcijske sposobnosti manjše oz. je čas, v katerem lahko odreagiramo izredno kratek, s tem pa tudi razdalja.
Prevelika hitrost je po njegovih besedah tudi najpogostejši razlog, da motoristi zavijejo na nasprotni vozni pas ali pa zapeljejo na neutrjeno bankino, kar povzroči padec ali zdrs. Poleg tega so poškodbe pri nesrečah z visoko hitrostjo bistveno hujše kot pa pri nižji hitrosti, je dodal.
Glede tehnične opremljenosti vozila pa je omenil tri stvari, ki so ključne. Pnevmatike morajo imeti ustrezen profil, ne smejo biti prestare ali preležane. Motor mora imeti ustrezna svetlobna telesa, da je viden na cesti in da lahko drugim udeležencem v prometu nakaže smer, ter ustrezno delujoče zavore.