Tega pa splošni interes ne upravičuje, pišejo Finance. Kot piše omenjeni časnik, so mnenje v minulih dneh poleg mestne občine prejela še štiri majhna podjetja, ki so se tudi pritožila, in sicer Urbanum, E-Media, Reklame in Sax plus. Agencija v njem predlaga spremembo odloka o oglaševanju in drugačno razlago, kaj so proste lokacije za oglaševanje na javnem kraju. Po njihovem mnenju so to tudi tiste, ki jih MOL zdaj brez razpisa in s podaljševanjem pogodb že oddaja.
V Ljubljani, pa tudi drugod v Sloveniji, ima prevladujoči položaj na trgu zunanjega oglaševanja družba Europlakat s številnimi povezanimi podjetji, pišejo Finance, ki sicer dodajajo, da na MOL zagotavljajo, da bodo mnenje AVK v celoti upoštevali, izvedli javni razpis za proste lokacije in dopolnili odlok o oglaševanju.
Agencija v mnenju ugotavlja, da so lokacije za zunanje oglaševanje na javnih površinah MOL dane v najem istim ponudnikom že dolgo časovno obdobje, oddane so bile - brez razpisa - že pred letom 1999, najem pa je bil nazadnje podaljšan s pogodbami v 2007 in 2008 ter aneksi.
Po njihovih ocenah je na območju MOL okoli 5000 oglasnih lokacij na javnih in zasebnih površinah, taksa pa se plačuje za 1857 javnih in zasebnih lokacij. Poleg tega je občina v zameno za avtobusne nadstrešnice oddala še 878 površin, v zameno za Bicikelj pa še 426 površin, oboje Europlakatu, česar odlok o oglaševanju ne zajema. Omenjeni ponudnik naj bi tako skupaj z javno-zasebnimi partnerstvi v MOL imel v najemu dve tretjini lokacij, kjer se plačuje taksa.
Kot še menijo na AVK, bi z javnim razpisom lahko preverili resnično tržno vrednost javne dobrine, poleg tega bi bil vsem ponudnikom omogočen dostop do lokacij. Sedanje ravnanje MOL omejuje pravilno delovanje trga, mestna občina pa bi morala "obravnavati vse lokacije, ki so bile oddane brez javnega razpisa, kot proste lokacije in za vse proste lokacije objaviti javni razpis", je po navedbah časnika še zapisano v mnenju agencije.