Kultura

V kino hodimo manj, naveličani smo vsega

STA / T.C.
4. 1. 2015, 08.26
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Kinematografi po svetu so v preteklem letu beležili padec obiska. Temu je po ocenah filmskih analitikov botrovalo več dejavnikov. Lanskega leta niso zaznamovali filmi, kot je denimo James Bond, ki običajno polnijo kinematografske blagajne, analitiki pa vzrok pripisujejo tudi neizvirni hollywoodski ponudbi, ki so se je gledalci očitno naveličali.

Arhiv Svet24

Prodaja vstopnic se je v povprečju zmanjšala za okoli pet odstotkov. Hollywoodske filme si je ogledalo 1,26 milijarde ljudi, kar je najmanj v zadnjih dveh desetletjih, je poročala filmska revija Variety.

"Minulo leto je bilo najbolj medlo leto doslej," je za Variety dejal analitik Paul Dergarabedian iz organizacije Rentrak, ki spremlja dogajanje v filmski industriji. Dobra novica je, da je bilo leto 2013 za filmski posel izjemno, saj je dalo rekordni dobiček, slaba pa, da tega uspeha filmarji v letu 2014 niso uspeli dohiteti, je dodal.

Četudi si je bilo mogoče lani ogledati nekaj uspešnic, kot so Varuhi galaksije, LEGO film in Zlohotnica, večina filmov in njihovih nadaljevanj ni pustila močnejšega vtisa. Franšize, med njimi Neverjetni Spider-man in Igre lakote, so sicer postregle z impresivnimi številkami na globalni ravni, a tudi njim se že pozna, da se starajo, saj niso mogle več doseči števila občinstva, ki so ga v začetku, je zapisala filmska revija.

"Stari standardi se niso obnesli, saj niso prinesli pričakovanega," je menil Dan Fellman iz studia Warner Bros. "Mogoče so se franšize utrudile, saj v primerjavi s filmi, kot sta Ni je več in LEGO film, ne ponujajo nič novega," je dodal.