Slavnostna podelitev nagrad Izbran produkt leta 2022 se je v omejeni obliki in z upoštevanjem vseh priporočil za omejevanje virusa odvila v četrtek pozno popoldan v Kinu Šiška. Prejemniki prestižne nagrade izbora slovenskih kupcev so bili navdušeni in ponosni, saj jim nagrada, ki jim jo podelijo kupci, pomeni največ in je dokaz njihovega truda in razvoja novosti. Prepoznaven rdeč pečat ponuja kupcem nakupni nasvet in je vodič do najboljših novosti posamičnih kategorij. Neodvisna raziskava je tudi tokrat ponudila dragocen vpogled proizvajalcem v mnenje kupcev o njihovih in konkurenčnih izdelkih, kar lahko pomembno vpliva na razvoj in lansiranje novosti na tržišče.
Delež kupcev, ki radi preizkušajo novosti se globalno in tudi v Sloveniji zvišuje iz leta v leto. V letu 2021 je bilo takšnih že skoraj tretjina. Prav tako skozi raziskavo med kupci pri Produktu leta ugotavljajo, da se zanimanje za zelene spremembe vse bolj odražajo tudi v navadah in pri nakupnih odločitvah slovenskih kupcev. Med bolj izpostavljenimi je bila manjša uporaba mesa, ki jo je izrazilo 36% kupcev in trajna naravnanost kupovati lokalne izdelke, ki jo je izrazilo 17% kupcev.
»Zahvaljujemo se vsem slovenskim kupcem in proizvajalcem, ki so v teh 10 letih prepoznali naš neodvisni izbor in vse prednosti, ki jih prinaša naš pečat. Še posebej ponosni smo na zaupanje slovenskih kupcev, ki ga izkazujejo nam in vsem zmagovalnim izdelkom, z nakupi Izbranih produktov leta. Veselimo se prihodnosti kjer verjamemo, da bo nakupni nasvet oziroma priporočilo od kupcev za kupce, kar naš pečat dejansko je, še bolj pomemben in cenjen v obilici dražljajev, ki jih kupec prejema z vseh strani,« je povedal Gregor Gorenc, direktor Product of the Year Adria za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo.
O RAZISKAVI
Zunanje raziskovalno podjetje, ki velja za eno največjih na svetu – NielsenIQ, je tudi tokrat opravilo raziskavo med kupci posamičnih kategorij na velikem in reprezentativnem vzorcu slovenskih kupcev. Raziskavo so izvedli on-line v decembru 2021 in januarju 2022. Celotni vzorec raziskave, n = 1714, temelji na panelu, ki je reprezentativen za splošno prebivalstvo Slovenije glede na starost, spol in regijo. Neodvisna metodologija, ki jo uporabljajo po vsem svetu, se osredotoča na kupca, njegovo mišljenje in preference izbire, ne glede na tržni delež izdelkov ali prepoznavnost znamke. Izključno slovenski kupci so skozi svoje mnenje o izdelkih, njihovi atraktivnosti, nakupni nameri, inovativnosti ter testiranjem* izdelkov, izbrali Izbrane produkte leta 2022.
Zakaj je osvojitev tega prestižnega pečata tako pomembna? Ker se delež kupcev, ki radi preizkušajo novosti iz leta v leto zvišuje.
Od leta 2017, ko je bil delež kupcev, ki radi preizkušajo novosti 22%, je v letu 2021 takšnih že 28%. Nagrada je za proizvajalce pomembna potrditev s strani kupcev za njihov razvoj in novosti. Hkrati pa je nagrada za kupce nakupni nasvet in kažipot do kakovostnih inovativnih produktov in nakupni nasvet kupcev kategorij.
Za prihodnje inovacije in novosti, sodeč po raziskavah, bodo morali proizvajalci še bolj podrobno poznati svoje kupce. Slediti potrebam in trendom kupcev pa postaja pomemben adut in izziv za uspešnost produktov. Letošnja raziskava je pokazala, da so ekološke teme v ospredju. Kar 46% slovenskih kupcev se strinja zali močno strinja z izjavo , da so omejili uporabo avtomobila v prid javnega prevoza, kolesa ali drugih bolj zelenih oblik transporta. 36% kupcev je izrazilo, da so zmanjšali uporabo mesa. Kupcev, ki jih zanima in preverjajo ali so izdelki EKO/BIO/naravni je 25%. 17% potrošnikov se trudi kupovati izdelke iz okolja kjer živijo. 16% jih vedno uporablja vrečko za večkratno uporabo in 13% jih ne kupuje vodo v plastenkah temveč raje pijejo vodo iz pipe.
O ZMAGOVALCIH
35 zmagovalnih produktov kategorij in še 10 zmagovalcev med trgovskimi znamkami nosi prestižni znak Izbran produkt leta 2022. Skupno je bilo v raziskavi 348 produktov razporejenih v pripadajoče kategorije. Povprečna ocena izdelkov je bila 5,9 točk (na skali od 1-10). Med zmagovalci je 29 različnih podjetij s svojimi produkti blagovnih znamk in še 2 trgovca s svojimi izdelki pod trgovsko blagovno znamko.
Zmagovalci so:
Alpro rastlinski jogurti , Proteini.si 100% Natural whey protein, Curaprox perio plus regenerate ustne vode, Baiocchi Mulino Bianco piškoti, Gardena Aquabloom sistem za avtomatsko zalivanje v urbanih okoljih , Al!ve chocolate drops čokoladne kapljice, Jar platinum plus kapsule za strojno pranje posode, aplikacija Na poti iz Petrol-a, Barcaffé Single origin kave, Sadni jogurti zelene doline v plastenkah, Oralb iO električne zobne ščetke, pokončni sesalnik Rowenta X-Force, sistemska rešitev Jub hydrosol decor, linija organskih vložkov in tamponov Natura femina organic, Chio lentil chips prigrizek iz leče, Doppelherz omega 3 prehranska dopolnila, hrustljavi kruhki Wasa, Oroxid® medicinski pripomoček za ustno higieno, Bio mlinčki Kotanyi, Suha domača klobasa Mesnine Bohinja, Čokolino Protein power, Minka multivitaminski žele bomboni, parni čistilec Vileda steam 3.0, Terlik Sabo Airlight anatomska obutev, manj sladek Fruchtzwerge, rastlinska linija izdelkov Planet of Plants, Leskovački čevapčiči Anton, insekticid Bio kill extra micro-fast, Benquick® Selection bela kava s cikorijo, Al!ve sladoledni proteinski barsi, jogurti v vedru Mu Athentikos, instant napitki Oraketa, goriva Q Max iz Petrol-a, plenice Pampers Premium care in napolitanke Manner Snack.
Med izdelki trgovskih blagovnih znamk so Izbrani produkti trgovskih znamk za leto 2022: Chosida hrana za mačke, izdelki za zaščito pred soncem Cien Sun, Grillmeister grill zorjen burger s chedar sirom, Linški keksi Naše nam paše, Milbona proteinski puding, Krem sladoled z mandlji Bon Gelati, Piščančja posebna klobasa brez GSO in Veganski donut – vsi iz LIDL-a ter polnjeni piškoti Nocciobisk in Ravioli s telečjim mesom 500g oba iz Eurospin-a.