Let MU5735

Nezavestni med padanjem, a 10 do 20 sekund se je nekaj dogajalo?

R.T.
21. 3. 2022, 20.34
Posodobljeno: 21. 3. 2022, 21.03
Deli članek:

Letalo je zelo hitro izgubilo višino. Letalska družba je potrdila smrtne žrtve.

Profimedia
Zadnji trenutki letala, ko jih je ujela varnostna kamera.

Let MU5735 kitajskega prevoznika China Eastern Airlines je strmoglavil na poti iz Kunmimga v Guangzhou. Na sedem let starem letalu boeing 737-800 NG je bilo 132 ljudi, strmoglavljenja ni preživel nihče.

Letalo je vzletelo nekaj pred 13. uro po lokalnem času, to je ob šestih zjutraj po srednjeevropskem. Glede na podatke spletnih strani za sledenje poletom je bilo letalo v zraku nekaj več kot uro. Nato se je v le nekaj minutah z višine približno 8800 metrov spustilo na višino manj kot tisoč metrov ter izginilo z radarja.

Kopica nenavadnosti

Med potencialnimi vzroki nesreče je poleg ognja na krovu ali slabih vremenskih razmer mogoče zaslediti tudi tehnično napako na predelu repa letala, kjer je krmilo. V tem primeru bi letalo "izgubilo" vso aerodinamiko. Britanski The Sun izpostavlja tudi sledečo nenavadnost: pilot naj bi imel približno 7000 ur letenja, kopilot pa 30.000. Poleg je bil še "vajenec" z nekaj sto urami letenja.

Letalo je proti tlom padalo dve minuti. Le malo verjetno se zdi, da je zaradi težnega pospeška kdorkoli na krovu ostal pri zavesti. Vendar pa grafi, ki prikazujejo višino letenja, dopuščajo možnost, da je pred končnim "pikiranjem" proti tlom morda eden od pilotov za 10 do 20 sekund le prišel k zavesti in poskušal rešiti letalo. V tem zadnjem delu najverjetneje nihče na letalu ni bil "pri sebi".

Tovrstno strmoglavljanje, torej navpično proti tlom, je za letala prava redkost, saj so veliko bolj aerodinamična kot, denimo, helikopterji, poročajo tuji mediji. Tudi če ostanejo brez pogona, jih je načeloma še vedno mogoče pristati. Neobičajen je tudi čas strmoglavljenja glede na trajanje leta, saj do letalskih nesreč najpogosteje pride pri vzletanju ali pristajanju.

Podatki spletišča Flightradar24 nadalje razkrivajo, da je letalo začelo izgubljati višino po tistem, ko je bil izklopljen avtopilot. A glede na to, da je letalo strmoglavilo navpično navzdol, je mogoče soditi, da posadka leta ni uspešno "zavlačevala", ali pa tega sploh ni poskusila, še piše britanski The Sun, ki se sklicuje na letalsko strokovnjakinjo Sally Gethin.