»Ob sobotah grem na Bavarca na burek. Tistega dne je bilo sončno in ni bilo veliko prometa, ko sem zagledal, da v križišču pred rdečo lučjo stojijo trije avti. V tistem trenutku je mimo njih pripeljal z veliko hitrostjo bel terenc. Naenkrat je počilo. Plastika je frčala naokoli. Nato je nastopila tišina, ki ji je sledil dim,« je včeraj v sodni palači pripovedoval Franc Pokrivač. Sodišče ga je povabilo, ker je bil očividec tragične prometne nesreče, ki jo je 18. junija pred tremi leti zakrivil 28-letni Savo Mikić. Usodnega dne je okoli pol osme ure zjutraj v središču Ljubljane z neregistriranim terenskim vozilom BMW X5 trčil v motorista, 27-letnega Domna Novaka, po poklicu kontrolorja letenja. Voznik je pripeljal s Slovenske ceste proti Dunajski neposredno v križišče skozi rdečo luč na semaforju in trčil v desni bok motorja Gilera Runner, s katerim se je takrat iz nasprotne strani pripeljal Novak. Ta je v križišču pri zeleni luči zavijal levo v smeri Trga OF.
»Vsi udeleženci prometa so pravilno pripeljali v križišče razen obtoženca.« - Janez Kopač
Franc Pokrivač meni, da je voznik vozil prek sto kilometrov na uro. Ker je tako hitro vozil, je pomisli, da ga kdo lovi. Da je voznik beemveja vozil veliko prehitro, je včeraj dejal tudi voznik mestnega avtobusa Ibrahim Avdić. Ta je pred nesrečo opazil bel terenec, ki je prehiteval vozila po desnem pasu, ki je namenjen avtobusom. V trenutku je bil zaradi voznikove predrzne vožnje »stoodstotno prepričan, da bo počilo«.
Na prostor za priče je stopil še izvedenec za analizo prometnih nesreč, dr. Janez Kopač. Po njegovi ugotovitvi je voznik pripeljal v križišče, potem ko je na semaforju že dve sekundi gorela rdeča luč. V času trčenja je njegov merilec hitrosti kazal kar 140 km/h. Strokovnjak je zavrnil obtoženčeve trditve, češ da motorista ni mogel opaziti, ker ga je zakrival kombi. Kombi naj bi se nahajal na zunanjem pasu, motorist pa na notranjem. Kopač mu je odvrnil, da zanesljivo ni mogel motorist pripeljati po notranjem pasu. »Vsi udeleženci so pravilno pripeljali v križišče razen obtoženca,« je bil odločen izvedenec. Sodišče si je še ogledalo posnetke nadzornih kamer, ki so razkrile, da sta bila v času trčenja v križišču le voznik beemveja in motorist, belega kombija ni opaziti.
Mikić je že stari znanec sodišč, bil je spoznan za krivega velike tatvine, prikrivanja, zatajitve, ogrožanja varnosti. Prav tako mu je oktobra pred dvema letoma za pol leta prenehalo veljati vozniško dovoljenje. Čeprav ga ni obnovil, se je usedel za volan.
V omenjeni zadevi je Novakov delodajalec, Kontrola zračnega prometa, prijavil premoženjskopravni zahtevek v višini 128.421 evrov, kar je v naši sodni praksi novost.