Serijski avto je zdaj končno ugledal luč sveta, na salonu v Ženevi, ki je svoja vrata odprl po dolgih štirih letih premora, a razen skupine Renault in kopice kitajskih proizvajalcev tam ni prisotne nobene uveljavljene avtomobilske znamke. Zvezda ženevskega avtomobilskega salona je zato renault 5, ki se je po 28 letih znova vrnil med žive. A tokrat v precej drugačni in hkrati nostalgični obliki. Francozi igrajo na čustva kupcev in v prvem koraku jim je to nedvomno uspelo. Serijski model so gradili na popolnoma novi namenski platformi AmpR Small, ki mu za pogon omogoča vgradnjo električnega pogonskega sklopa, hkrati pa poskrbi za prostornost in udobje potnikov ter ne nazadnje popolno digitalizacijo upravljanja avtomobila.
Kar zadeva obliko, so ohranili večino oblikovnih potez, ki so jih ustvarili za študijski model pred nekaj leti. To pomeni, da ima model Renault 5 E-Tech electric veliko elementov, ki spominjajo na znan videz njegovega predhodnika. Oblikovalci so hkrati poskrbeli za veliko modernih oblikovnih potez, kar francoza naredi precej zanimivega. Značilno odprtino za zrak na pokrovu motorja so nadomestili s prikazovalnikom napolnjenosti baterije, izpostaviti velja serijska 18-palčna platišča (gume so širine 195 mm), pa številne nove barve in kopico drugih detajlov. V dolžino renault 5 nove generacije meri 3,92 metra, s čimer se uvršča med clia in twinga, razdalja medosja pa znaša 2,54 metra. Za šest centimetrov je višji od clia, v širino meri 1,77 metra.
Model Renault 5 E-Tech Electric ima med sprednjo in zadnjo osjo (teža okrog 300 kg) vgrajeno baterijo s kapaciteto 40 in 52 kWh, ki po meritvah WLTP omogoča doseg do 300 oziroma do 400 kilometrov. Polnjenje na hitri polnilnici z enosmernim tokom pri največji bateriji gre do največ 100 kW (šibkejša verzija baterije do največ 80 kW), pri polnilnici z izmeničnim tokom pa hitrost ne bo višja od 11 kW. Za obe bateriji so uporabili kemijsko zmes niklja, kobalta in mangana. Dodatno bo petka opremljena še s sistemom za napajanje zunanjih električnih naprav iz baterije (V2L), kar pomeni, da si bodo uporabniki lahko na izletu skuhali kavo, obenem pa bo prvi serijski avto opremljen s tehnologijo (V2G), ki omogoča pošiljanje energije iz baterije v omrežje.
Za pogon sprednjih koles bo skrbel nekoliko izboljšani in lažji električni motor iz električnega scenica in megana. Sprva bo na voljo le različica, ki razvija največ 110 kilovatov, nekoliko pozneje pa se ponudbi pridružujeta še šibkejša 70- in 90-kilovatna elektromotorja, ki bosta vezana na 40 kWh baterijo. Najzmogljivejša petka se bo z mesta do 100 km/h odrinila v manj kot osmih sekundah, najvišja hitrost bo elektronsko omejena na 150 km/h.
Vstop v potniško kabino razkriva povsem novo zasnovo armaturne plošče, kjer sta opazna dva zaslona, združena v en prikazovalnik, prepoznaven volan, sedeži in nekateri drugi deli v notranjosti pa so odeti z recikliranimi materiali. Preverjen infozabavni vmesnik OpenR Link prinaša obilo Googlovih storitev, vključno z navigacijo, ki denimo zna načrtovati potovanja na podlagi napolnjenosti baterij, vrste polnilnic, zunanje temperature in potrebe po ogrevanju ali hlajenju baterije (vgrajena je toplotna črpalka). Dodatno je ta opremljen še z virtualnim pomočnikom, imenovanim Reno, ki komunicira tudi z umetno inteligenco Chat GPT. Omeniti velja še to, da se klimatska naprava upravlja s fizičnimi gumbi, da so zračniki osvetljeni in da prtljažnik meri osnovnih 326 litrov.
Model Renault 5 E-Tech Electric bo jeseni, ko se začenja prodaja, na voljo le z zmogljivejšo baterijo in v dveh paketih opreme – Techno in Iconic Cinq. To obenem pomeni, da najnovejši električar v začetku ne bo na voljo za ceno, nižjo od 25 tisočakov, saj bo ta rezervirana za različico s šibkejšo baterijo, ki je letos še ne bo v ponudbi.