Škoda Kodiaq

Čas je za novo generacijo

Artur Švarc
8. 10. 2023, 07.15
Deli članek:

Druga generacija Škodine uspešnice je večja, bolj prostorna in z obilico tehničnih novosti.

Škoda
Škoda Kodiaq

Kodiaq je bil prvi Škodin SUV nove dobe in je luč sveta ugledal leta 2016. In tudi zdaj je prvi, ki je dočakal novo generacijo. Tako kot predhodnik je tudi novi kodiaq postavljen na koncernsko platformo MQB, a z veliko tehničnimi novostmi.

V dolžino novi kodiaq meri 4,76 metra, kar pomeni prirastek več kot šest centimetrov. Ni pa višji; z 1,66 metra je dva centimetra nižji od prve generacije, medosna razdalja pa ostaja nespremenjena in meri 2,79 metra. Tudi novi kodiaq bo na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, večje dimenzije pomenijo tudi več prostora v prtljažnem delu. Pri petvratnem kodiaqu zdaj ta meri kar 910 litrov, 75 več od predhodnika, s prelaganjem sedežev pa se ga da povečati vse do 2105 litrov. Pri sedemsedežni različici osnovni prtljažnik meri 340 litrov, 80 več kot prej.

Škoda
/

Pri novem kodiaqu Škoda ohranja žaromete v dveh ravneh, zgornji se dotikajo maske, spodnji modul pa je nekoliko odmaknjen na stran. Vse opreme imajo zdaj matrične LED-žaromete, 14 LED-elementov se skriva tudi med rešetkami maske. Gledano z boka ni več preloma, ki je tekel vse do zadnjih luči, površina je povsem gladka. Na začetku zadka je D-stebriček odet v drugačno barvo in naredi dimenzije tega elementa vizualno precej manjše. Še najbolj radikalno spremenjen je zadek. Malim zadnjim lučem je odklenkalo, zdaj so tu precej širše, s še bolj poudarjeno obliko črke C, spodnji kraj pa se stika čez celotno širino prtljažnih vrat. Višji nivoji opreme imajo tudi dinamične smernike, namesto logotipa pa je zadaj napis Škoda. 

Nova generacija je zdaj tudi elektrificirana, tako z blagim hibridnim sklopom kot zajetnim priključnim hibridom. V osnovi je to 110-kilovatni 1.5 TSI z 48-voltno pomočjo zaganjača in standardnim sedemstopenjskim menjalnikom. Kodiaq je na priključni hibrid moral počakati na drugo generacijo, octavia in superb pa sta že v aktualni generaciji izdatno elektrificirana. Kodiaq 1.5 TSI iV ima pogon z močjo 150 kW (204 KM), šeststopenjski DSG in baterijo s kapaciteto 25,7 kWh, ta naj bi zagotavljala več kot sto kilometrov električnega dosega. Moč polnjenja je do 50 kW, je pa PHEV na voljo le za petsedežno različico. Priključni hibrid tudi odvzame 165 litrov prtljažnika zaradi baterij, ta pa meri 745 litrov.

Škoda
/

Na voljo sta tudi dva dizla s 110 kW (150 KM) in 142 kW (193 KM), drugi ima tudi štirikolesni pogon. Ta bo na voljo tudi z 2.0 TSI s 150 kW (204 KM) bencinskim motorjem. Na vrhu cele zgodbe je potem še RS z dvolitrskim TSI s 195 kW.

Veter sprememb je zavel tudi v notranjosti. Ta se močno razlikuje od odhajajočega modela. Armatura je precej pokončna in višja, infotainment je nameščen na mostičku sredi armature in narejen tako, da deluje ločeno od ostalega dela. Dimenzije zaslona so, spet odvisno od želja kupca, med 10 in 13 palci. Tu so še serijski digitalni merilniki, za doplačilo dodajo še projektor na sprednji šipi. Izbira vožnje je prestavljena na ročico za volanom, prostor na sredinski konzoli pa tako nudi nekaj več odlagalnih mest in brezžično polnjenje. Klimatska naprava je zadržala mehanske gumbe, sredinski gumb pa je nastavljiv z različnimi funkcijami, od glasnosti do vklopa ogrevanja sedežev.

Del tkanin je narejen iz recikliranega poliestra, Škoda ni pozabila niti na simply clever in tako bomo spet našli dežnik, strgalo za led ter zaščito vrat. Novost v idejah so krpice za čiščenje zaslona.

Do zdaj je bilo prodanih 842 tisoč primerkov prve generacije, na naš trg pa prihaja prihodnjo pomlad.