PREIZKUSILI SMO

Robustna in elegantna

Gorazd Mavretič / AUTO BILD Slovenija
20. 2. 2018, 12.08
Posodobljeno: 20. 2. 2018, 12.09
Deli članek:

Nissan navara je po obliki poltovornjak, ki ga krasi uporabnost in zmogljivost. Za vrati pa se skriva nežna in moderna duša. Komu je torej namenjena?

AUTO BILD Slovenija
Prenovljen prednji del, ki se lepo vklopi v celoto vozila. Manj robusten kot pri predhodnici.

POD ČRTO

Krasita jo uporabnost in zmogljivost. V svoji najboljši obleki (paketu opreme) pa je po meri tudi zahtevnejših uporabnikov.

Doba poltovornjakov oziroma pick-upov je večna. Bolj ali manj močna je le ljubezen kupcev do tovrstnih avtomobilov. Nekaj let nazaj so bili pravi prodajni hit, danes pa se zopet vračajo k svoji prvobitnosti – uporabnosti za opravljanje posla in avanturistične izlete ob koncu tedna. 

Tovarne pa še vedno iščejo nekaj vmes. Na naš test smo prevzeli zapeljivo oranžno odeto navaro z najvišjim paketom opreme. Slednje je zelo pomembno, saj vpliva tudi na uporabo tega vozila. V svoji osnovni izvedbi je navara klasično delovno vozilo, s katerim je mogoče prepeljati obilo tovora in se brez skrbi zapeljati tudi v najbolj izzivalen breg samotne gozdne ceste.

Vendar ko zagledate vozilo, kakršno je bilo testno, vas prve misli ne odpeljejo na brezpotja, ampak vam predvsem dvignejo samozavest. Zato nisem bil presenečen, ko sem vozilo zapeljal na domače dvorišče in se je sin pridušal: »Tole pa je nadomestilo za kratkega!«

AUTO BILD Slovenija
Navara ne mara pisarniškega dela, dobro se počuti na terenu.

Navara je avto, ki ga na cesti ni mogoče zgrešiti. S svojo velikostjo, impresivno prednjo masko in zadnjim podaljšanim delom razkazuje moč in posredno tudi moč tistega, ki sedi za volanom. Po obliki ne odstopa od podobnih vozil, a je prepoznavno Nissanova, saj povzema kar nekaj elementov manjših predstavnikov te tovarne. Opremljena je z visokokakovostnimi lučmi s polno LED-tehnologijo.

Vse, ki avto potrebujejo za prevoz tovora, bo navdušil klasični keson z ravnimi stranicami, ki omogočajo enostavno natovarjanje in razvrščanje tovora. Nadgradnje so lahko različne. V našem primeru je bil nad odprtino klasični rolo, ki zahteva dodaten ključ. Z rolojem avto pridobi na eleganci in vsebino ščiti pred zunanjimi vplivi, ni pa povsem vodotesen. Nissan za navaro nudi tudi poseben sistem za pritrditev tovora, ki vključuje trakove za privezovanje z vgradnimi kanali. Pečat so na testnem avtomobilu ustvarili tudi stopnici za lažje vstopanje in dodatni lok za potniško kabino.

Pred kesonom je bila v našem primeru dvojna potniška kabina. Že omenjeni najvišji paket doda notranjemu prostoru zvrhano mero elegance, ki vključuje tudi usnje na vseh sedežih. Navara je s prenovo podedovala notranje okolje, kot smo ga navajeni v bolj civilnih avtomobilih te tovarne. Armaturna plošča je zelo podobna tisti v qashqaiu, še posebej njen osrednji del, ki ga krasi velik zaslon na dotik. Notranjost nikakor ne razkriva, da gre za avtomobil, ki omogoča visoke terenske zmogljivosti in nosilnost.

AUTO BILD Slovenija
Notranjost avtomobila sodobna in ne razkriva, da gre za tovorno terensko vozilo.

Zato se nam je že na začetku postavilo vprašanje, komu je tako opremljeno vozilo namenjeno. Hitro smo izločili samostojnega podjetnika, ki potrebuje avto, da se z njim prebije tudi čez manj prijazne terene, zadaj pa vozi celo paleto delovnih sredstev, ki jih potrebuje za opravljanje dejavnosti. Zanj je bolj primerna navara v drugih karoserijskih različicah. Zamislili pa smo si dinamičnega lastnika, ki službo opravlja v obleki, kravati in zloščenih čevljih, v prostem času pa se v športnih oblačilih zapodi avanturam naproti. Zadaj bo brez težav naložil smuči in opremo, desko za jadranje in druge športne pripomočke, s katerimi skrbi za fit izgled. Četudi je zraven družina, bo avto povsem zadovoljil. Na zadnji klopi je prostora za tri, sedenje je udobno, prostora v izobilju. Sedenje zadaj za spremembo navdušuje tudi najmlajše družinske člane, ki bodo kljub še morda skromni višini videli skozi velika stekla in nemoteno opazovali okolico. Samodejna klimatska naprava odlično opravlja svojo funkcijo in dokaj veliko notranjost hitro ogreje oziroma ohladi. Ogrevana sta tudi prednja sedeža, voznikov tudi električno pomičen.

Za voznika je vse enako kot v osebnem avtomobilu. Pozornost je pritegnila prestavna ročica samodejnega menjalnika, ki s svojim premikanjem spominja na nekoliko oddaljene čase. Zagon motorja z gumbom, odebeljen in v usnje odet volanski obroč ter sistemi za pomoč pri vožnji močno olajšajo upravljanje vozila. Potrebno se je le navaditi na mere, ki seveda močno štrlijo iz povprečja. Pri tem je v pomoč visoko sedenje, ki vozniku omogoča dober pregled na zunanjim dogajanjem. Mestne vožnje so lahko manjši izziv, precej večji je iskanje parkirnega prostora. Če se boste odločili za katero od garažnih hiš, boste potrebovali nekaj časa, da boste našli dovolj veliko luknjo. Parkiranje pa zaradi odlične t. i. allround kamere tudi manj veščim ne bi smelo predstavljati prevelikih težav. Na daljših potovanjih bo v pomoč tempomat, pri vsakdanji vožnji pa sistem zaviranja v sili, ki zna predvideti tudi verjetnost trka.

AUTO BILD Slovenija
Stikala za pogon, spust po klancu in zaklep vrat.

Med vožnjo je navara do potnikov precej prijaznejša od konkurence. Razlogi se skrivajo v podvozju z zunanjim okvirjem ter prečnikih in pettočkovnem neodvisnem zadnjem vzmetenju. Vse našteto ne le prispeva k večjemu udobju, ampak tudi močno izboljša vozne lastnosti ter poveča nosilnost vozila. Zadaj je mogoče naložiti malenkost več kot tono tovora, pri tem pa lahko vlečete do 3,5 tone težko prikolico. Za vse to ni dovolj le nosilnost, ampak je potreben tudi dober motor. V našem primeru je bil pod pokrovom 2,3-litrski dizelski turbomotor s 140 kW moči in 450 Nm navora, ki je resnično kos vsem izzivom. Štirikolesni pogon omogoča premagovanje večine ovir in zanesljiv vzpon tudi v zahtevne klance. Voznik s pomočjo stikala na sredinski konzoli pod klimatsko napravo izbira med pogonom na zadnji kolesi, ki mu pri morebitnem zdrsu priskoči na pomoč elektronika, ali štirikolesnim pogon, ki ga lahko tudi zaklene. Elektronika je v pomoč tudi pri spustu in speljevanju v klanec.

Poraba je odvisna od načina uporabe in poti, ki jih izberemo. Na našem testu smo navaro nekajkrat zapeljali tudi po makadamskih poteh, a vendarle večino testa opravili na bolj uglajenih površinah. Na koncu nam je potovalni računalnik pokazal povprečno porabo 8,4 l/100 km. Smo pa opazovali trenutno porabo in ta je v primeru večje porabe moči zaradi zahtevnosti terena presegla tudi 12 litrov.

AUTO BILD Slovenija
Debelejša glava ročice menjalnika za boljši občutek. Pred njo tudi manjše odlagalno mesto.

Nissan navara ostaja robusten in uporaben poltovornjak, ki je dobrodošel pomočnik pri delu. V podobi, kot je bila na našem testu, so njene delovne zmogljivosti bolj v ozadju. V elegantni oranžni barvi sicer ohranja vse zunanje atribute vozila svoje vrste, a zaradi notranje prostornosti in elegance bolj vabi tiste, ki so radi opaženi (tudi zaradi mer) in se želijo voziti v bogato opremljenem avtomobilu. Kot smo že omenili, bo takšna navara največkrat končala v rokah dinamičnih in aktivnih uporabnikov, ki bodo avto vozili za vsakdanje potrebe, v prostem času pa si bodo dali duška čez drn in strn.