Polestar 1

Volvova e-znamka proti Tesli

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
28. 1. 2018, 19.35
Posodobljeno: 28. 1. 2018, 19.50
Deli članek:

Thomas Ingelath je gotovo zaslužen za velik napredek švedske znamke Volvo. Zdaj je postal še vodja Polestarja. Napadel bo s tremi električnimi avtomobili.

Autobild
Jasne linije. Polestar 1 se odpoveduje čačkam, stavi na čiste proporce.
POD ČRTO 
Polestar 1 je za Volvo mejnik, ki Tesli za zdaj še ne bo delal sivih las, v bližnji prihodnosti pa morda vendarle. Polestar 1 nudi zanimivo tehniko,videti pa je odlično. Poleg tega prihaja iz koncerna, ki zna izdelovati res dobre avtomobile. Ravno s tem 
pa ima Tesla za zdaj težave.

Tesli je uspelo iz strahu velikih avtomobilskih proizvajalcev ustvariti ogromen uspeh. Prednost ameriškega podjetja je ogromna, evropski proizvajalci pa le počasi sledijo. Saj je res, da ima Tesla zdaj težave z modelom 3 in tudi modelom X, ki so ga pred kratkim morali vpoklicati, a kljub temu je naredila velik preboj.

Dokaz za to je tudi odločitev Volva, da uvede novo podznamko za svoja električna vozila. Ste že kdaj slišali za znamko Polestar? Ta sicer obstaja pod okriljem švedske znamke, a je predstavljala le tuning pakete za Volvove modele, vse dokler julija ni dobila
popolnoma nove naloge.

Thomas Ingelath, ki je prevzel vodilno funkcijo nove znamke, se ob tem ni pretirano vznemiril. Ravnokar so predstavili svoj prvi model – Polestar 1. Če se vam zdi znan, ni nič čudnega, saj kupe višjega razreda močno spominja na Ingelathov koncept iz leta 2013. Četudi je koncept štiri leta star, nikakor ni videti nezanimiv. S svojo nizko, široko in zapeljivo držo je zelo reprezentativen in samosvoj. Polestar 1 je osnovan na enaki platformi kot vsi novi Volvovi modeli nad V40, le da so inženirji posodobili polovico delov. Kupe je tako dolg 4,50 metra, torej je 65 cm krajši od S90 v dolgi različici na enaki platformi. Medosje so skrajšali za 32 centimetrov, zadnji previs pa za 20. Iz tega recepta so skuhali klasično lepoto. 

Autobild
Kokpit iz S90 je poznan, a je polepšan s karbonom in ročico menjalnika iz kristala.

Da so se pri Polestarju odločili uporabiti nekonvencionalne materiale karoserije, je prav tako dobra odločitev. Ta je v glavnem iz ogljikovih vlaken, ki zniža težo vozila za 230 kilogramov, njena čvrstost pa poveča na nivo dirkalnega vozila. Poleg vsega omogoči razporeditev teže na 48:52. 

Polestarju 1 bi lahko ta lastnost še kako prišla prav, saj njegov pogonski sklop zmore kar 441 kW moči in brutalnih 1.000 Nm navora na vsa štiri kolesa. Pogon ni v celoti električni, temveč je kombiniran iz dvolitrskega bencinskega motorja z 281 kW moči in dveh elektromotorjev na zadnji osi, ki skupaj proizvedeta 160 kW. Pri čemer je zanimivo še to, da se zadnji kolesi v zavojih krmilita posamično. Doseg na električni pogon je tako 150 km, kar morda nekoliko razočara, je pa to za zdaj največ, kar nudi katerikoli vtični hibrid na svetu. 

Autobild

Sistem blaženja je bil za ta model posebej prilagojen in Polestar obljublja, da se bo vozilo obnašalo kot pravi dirkalnik. Se vam že
cedijo sline? No, morda še ena zanimivost je, da vozila sploh ne bo mogoče kupiti. Volvo bo namreč vozilo dajal izključno v najem,
pa še to komaj od sredine leta 2019, ko bo dokončana tovarna na Kitajskem, kjer bodo vozilo izdelovali.

Autobild

Pa zatem? Sledita še polestar 2 in 3. Prvi bo klasična limuzina srednjega razreda. Njen pogon bo električni in bo konkurirala
Teslinemu model 3. Polestar 3 bo osnovan na aktualnem XC90, naj bi pa šlo za SUV-ju podoben električni avtomobil.  

Autobild
Šestbatne čeljusti in 400-milimetrski diski. Noro.