Naša gostiteljica je bila tokrat honda civic z novim 1,6-litrskim motorjem i-DTEC z močjo 88 kW, ki dopolnjuje ponudbo dizelskih motorjev. V ponudbi namreč še vedno ostaja 2,2-litrski i-DTEC s 110 kW. Novi motor iz serije Earth Dreams Technology razvije 88 kW moči in 300 Nm navora z izpustom CO2 samo 94 g/km. Tako ponuja imenitno ravnovesje med ekonomično porabo goriva in zmogljivostjo. Projektiran je posebej za evropski trg, da bi ustregel vse večjemu povpraševanju kupcev po dizelskih motorjih z nizkimi izpusti. Novi motor proizvajajo v Hondini evropski tovarni v angleškem Swindonu.
Novi 1,6-litrski i-DTEC ima aluminijsko glavo valja, vključeno v aluminijsko ohišje motorja z vodnim plaščem. To je najlažji dizelski motor v svojem razredu in tehta 47 kg manj kot Hondin 2,2-litrski i-DTEC. Uporablja sistem vbrizgavanja z Boschevo elektroniko, ki lahko deluje pri visokem tlaku 1.800 barov. Visok tlak goriva pomeni, da je vbrizgavanje goriva hitrejše z bolj drobno razpršenim (atomiziranim) brizgom, ki se meša z zrakom v motorju. Rezultat je čistejše in učinkovitejše zgorevanje, ki pripomore k nizkim izpustom in majhni porabi goriva. Ta naj bi v idealnih pogojih in po tovarniških podatkih lahko znašala vsega 3,6 litra na 100 prevoženih kilometrov. Prenos moči poteka preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika, pri katerem so z novo zasnovo prihranili dodatnih 7 kg. In kako se je motor obnesel v praksi? Na kratko – odlično!
Podhranjenosti nismo čutili. Motor učinkovito vleče, je odziven in zlahka zmore vse napore. Po tovarniških podatkih doseže najvišjo hitrost 207 km/h. Najpomembnejši podatek pa je poraba goriva. Na našem testu smo dosegli (podatek s potovalnega računalnika) porabo 5,1 litra na 100 km. Pri tem pa nismo bili najprizanesljivejši do motorja. Želeli smo preveriti tudi še sprejemljivo spodnjo mejo. Za traso smo izbrali pot od Ljubljane do Celja ter naprej preko Laškega in Hrastnika do cilja v Litiji, torej okroglih 130 km. Naloga je bila voziti tako, da ne oviramo prometa, torej nekako na zgornji meji dovoljene hitrosti na posameznih odsekih. Ob koncu poti se je na ekranu potovalnega računalnika izpisala poraba 4,7 litra. Še ena potrditev, da je civic s tem motorjem med najvarčnejšimi v svojem razredu.
Upravljanje je enostavno. Zavore delujejo brezhibno. Še posebej nas je razveselil natančen 6-stopenjski menjalnik s kratkimi gibi. Prestavna ročica se premika brez vsakega upiranja, zvočna izolacija je odlična, saj motorja skoraj ni slišati, samodejna zaustavitev motorja v prostem teku je delovala brezhibno. Pri upravljanju vozila nas je navdušil tudi volan. Njegove mere so idealne in užitek ga je vrteti. V civicu je celotno voznikovo okolje naravnano na športno počutje. Ergonomija je odlična. Z linijo, ki obkroža voznikov sedež od vrat, armaturne plošče do prostora med prednjima sedežema, so dosegli dirkaški občutek. Voznik se počuti kot v kalupu; ravno toliko utesnjeno, da dobi občutek obvladovanja prostora in vozila. Testni civic je bil opremljen še z usnjenimi in ogrevanimi sedeži, ki so dodatno pripomogli k dobremu počutju. Se pa v civicu vsi potniki dobro počutijo. Tudi zadaj je dovolj prostora tako za kolena kot glavo. Prtljažnik s svojimi skoraj 480 litri sodi med večje v tem razredu in zadovolji povprečne potrebe štiričlanske družine tudi pri odhodu na počitnice.
Notranjost je japonska. Voznik spremlja delovanje motorja in ostalih naprav preko digitalnih in analognih merilnikov. Večji digitalni zavzema polovico armaturne plošče pod prednjim steklom in prikazuje hitrost, prevožene kilometre ter v desnem delu podatke, ki jih generira potovalni računalnik. Pod njim so za volanskim obročem trije okrogli analogni merilniki za prikaz temperature motorja, vrtljajev in količine goriva v posodi. Sredinski del je kot pri večini avtomobilov rezerviran za radio in upravljanje klimatske naprave, ki je bila v testni hondi samodejna. Delovala je zelo prepričljivo. V hladnih jutrih se je notranjost hitro ogrela, v toplih popoldnevih pa ohladila na želeno temperaturo.
Če za hip ostanemo še pri armaturni plošči … Ob pogledu človeka prešine samo ena misel, in sicer da to je izjemno sodoben avto, videz merilnikov povsem sodi v 21. stoletje … Celo ženski del potnikov je civic ob pogledu na vse tiste lučke poimenoval za super stroj!
Pri varnostni opremi niso skoparili. Že v osnovnem paketu so protiblokirni zavorni sistem (ABS), elektronska porazdelitev zavorne sile (EBD), ISOFIX vpetje otroških sedežev, nadzor stabilnosti vozila, stranske zračne zavese in bočne zračne blazine ter opozorilo padca tlaka v pnevmatikah. Ker je bilo testno vozilo opremljeno z drugim najvišjim paketom opreme, niso manjkali niti drugi pripomočki za udobnejšo vožnjo. Omenimo samodejno zatemnitev vzvratnega ogledala, parkirne senzorje spredaj in zadaj, vzvratno parkirno kamero, sistem podpore dolgih luči in žaromete Bi-HID s samodejno nivojsko nastavitvijo. Kot opremo z doplačilom pa smo že omenili usnjene sedeže.
Civic nas ni razočaral. Morda bi lahko edino pokarali temno notranjost. Povsod samo črnina, ki jo sicer poživijo številni merilniki, a vseeno bi si želeli še kakšne barvne dodatke. Rdeči bi bili idealni.
Zapriseženi ljubitelji hond morda še vedno niso povsem sprejeli dizelskega motorja, vendar jim lahko zagotovimo, da jih novi 1,6-litrski ne bo razočaral. Po našem mnenju bolj pogrešajo trivratno izvedbo, čeprav sta kljuki zadnjega para vrat uspešno skriti v stransko obrobo. Maskiranje je tako dobro, da je naš sopotnik iskal vzvod za zlaganje prednjega sedeža, da bi prišel do klopi zadaj. No, seveda smo mu prišepnili, da bo to lažje in hitreje naredil, če odpre zadnja vrata.
Omenimo še ceno. Pri slovenskem zastopniku še vedno ponujajo akcijske cene, ki so za približno 1.500 € nižje od tistih na ceniku. Civic z novim dizlom in opremo Comfort lahko domov odpeljete že za 18.820 evrov. Za civic 1,6 i-DTEC in najvišjim paketom opreme Lifestyle pa je potrebno imeti 22.480 evrov. Doplačilo za v usnje oblečene sedeže znaša 2.140 €. Pri konkurenci lahko kaj podobnega dobite tudi za nekaj manj denarja, a honda je le ena. To pa tudi nekaj šteje.
Honda Civic 1,6 i-DTEC |
|
Mere (dolžina/širina/višina) |
4.300/1.770/1.470 mm |
Medosna razdalja |
2.595 mm |
Motor |
1597 cm3, dizel |
Menjalnik |
6-stopenjski ročni |
Moč |
88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt./min |
Navor |
300 Nm pri 2.000 vrt./min |
Poraba/CO2 |
3,6 l/100 km*/94 g/km |
Povprečna poraba na testu |
5,1 l/100 km |
Končna hitrost |
207 km/h |
Pospešek 0–100 km/h |
10,5 s |
Prtljažnik |
477 l |
Cena |
24.620 € (testni) |
* Kombinirano;
Objavljeno v Auto Bild Slovenija št. 88.