Na to so kazali tudi izraziti odbijači. Ostalo je bilo oblikovano kot škatla, z ravnimi in ostrimi robovi. A danes je drugače.
Oblikovalski studio te švedske tovarne se ni mogel izogniti sodobnim trendom in oblikovanje je postalo pomembno pri snovanju novega avtomobila. Ob tem pa varnost ostaja na prvem mestu. Tokrat nam je podjetje Interclass cars zaupalo karavan V60, z najmočnejšim motorjem D5 in avtomatskim menjalnikom. Na slovenskem trgu je V60 na voljo s sedmimi različnimi motorji: bencinskimi od 1,6 do 3,0 litra in dizelskimi od 1,6 do 2,4 litra prostornine. Moč se giblje od povprečnih 84 kW pa vse tja do izjemnih 224. Odločitev je težka, a mi bi se odločili za prav tega, ki je bil vgrajen v testni avto. Dizelski motor D5 s prostornino 2,4 litra, močjo 158 kW (215 KM) in navorom 420 Nm pri 3.200 vrtljajih/min ... Zakaj? Ker je izrazito športen in ker z glasom ter s pospeškom (7,8 s do 100 km/h) požene kri po žilah, zalepi telo na sedež in povzroča zavistne poglede. Ob tem pa sploh ni požrešen. Tudi 5 litrov na 100 km/h je mogoče porabiti, a če boste preizkušali njegove športne zmogljivosti, bo povprečje okoli 8 litrov na 100 km. To pa je še vedno več kot ugodno.
Volvo ta trenutek izdeluje tri karavane – V50, V60 in V70 (četrti, V40, je tik pred predstavitvijo). Prvi in zadnji sta vsaj po našem okusu še vedno zelo škatlasta, kar sicer ni kritika, saj je zaradi tega več prostora v prtljažniku. V60 pa od te oblikovalske kulture izrazito odstopa. Primerjava z boka takoj pokaže na drugačno oblikovan zadnji del vozila. Pri manjšem in večjem je tretje steklo skoraj pravokotno, medtem ko je pri V60 športno zašiljeno in zato bistveno manjše. Prav tako zadnja vrata, ki niso pokončna z velikim steklom. Bolj spominjajo na kupe. Nasploh je športen navdih občutiti tako pri zadnjem kot prednjem delu vozila. Velika svetila zadaj v obliki bumeranga zaključujejo robove, spredaj pa ob drzno oblikovanem kljunu za prestiž poskrbijo dnevne LED-luči in bi-ksenonski žarometi. Lep je tale V60 in v njem si ne predstavljamo le družinskih očetov v srednjih letih, temveč zlahka tudi kakšno mladenko ali mladeniča, ki se šopiri po cesti. Z V60 je Volvo zagotovo želel animirati tudi mlajšo generacijo potencialnih kupcev. Menimo, da jim je to v celoti uspelo. Edina ovira do večje prodaje je cena, a o njej na koncu tega zapisa.
Vožnja z volvom V60 je mirna. Testni je bil opremljen s šeststopenjsko avtomatiko, ki je delovala kultivirano, brez nepotrebnih cukanj. Menjalnik omogoča tudi ročno pretikanje, kar je dobrodošlo za tiste, ki si ne dovolijo povsem odvzeti vpliva na vožnjo. Upravljanje je enostavno, volan mehak in dovolj odziven, da pri tem voznik čuti stik s podlago. Pri tako močnem motorju so pomembne tudi zavore, ki so delovale brezhibno in brez neprijetnih presenečenj ob sunkovitem zaviranju; ob pozornosti voznika bo avto obdržal želeno smer. Testni V60 je imel vgrajen dodaten pripomoček za samodejno ustavljanje pred oviro pri hitrosti do 30 km/h, če voznik ni pozoren. Gre za dobrodošel dodatek, če se pogosto vozite po mestnih ulicah. Za preizkus tega dodatka nismo imeli priložnosti, a ne dvomimo, da deluje.
»Notranjost kot v letalu!« je bil prvi komentar nežnejšega spola, ko je dama sedla na sopotnikov sedež. Takoj pogled na senčnik in nasmeh. Tam je namreč dokaj veliko ogledalo z dvojno osvetlitvijo. Sopotnico je dodatno navduševalo notranje oblikovanje. Enostavne in čiste linije. Informacijski ekran na sredini, pod njim komande za avdiosistem in dvokanalno avtomatsko klimatsko napravo. Nič kompliciranega, uporaba logična in enostavna. Če smo pri nekaterih vozilih vajeni obilice gumbov, stikal, lučk in ekranov, je pri volvu vse bolj asketsko, a vendar dovolj prestižno. Belo-siva osvetlitev dveh okroglih instrumentov (hitrost vozila in vrtljaji motorja), barvni informacijski ekran ter zelena osvetlitev stikal. Zelo efektno.
Podatki v okroglih digitalnih prikazovalnikih znotraj obeh že omenjenih okroglih instrumentov se izpisujejo v beli barvi. Nič lightshowa. Švedi glede varnosti upoštevajo, da mora biti voznik pozoren na cesto in ne na razne barvne ekrane in tisoče podatkov na njih. Da je še pozornejši, poskrbi avtomatika prednjih brisalcev, s katerimi je povezan tudi sistem za pranje prednjih žarometov.
Za vožnjo po avtocesti ali omejitev najvišje hitrosti skrbi tempomat. Za njegovo upravljanje ni potrebno prebrati vseh navodil. Pravzaprav je celotno upravljanje z volvom zasnovano tako, da je samo po sebi umevno. S tem avtom se zares hitro spoznaš in spoprijateljiš. Navdušili so nas sedeži, oblečeni v bež usnje, prednja dva z dodatnim ogrevanjem, ki v zimskih jutrih več kot polepša dan. Ko smo ravno pri počutju, velja omeniti še odlično ogrevanje notranjosti, ki začne delovati takoj ob zagonu motorja.
Pozna se, da avto prihaja iz mrzlih krajev, kjer je ogrevanje notranjosti izrednega pomena. Tudi usnjen volan v mrzlih jutrih ni bil hladen, pa čeprav ni bilo posebnega ogrevanja zanj. Na voljo je šest paketov opreme: osnovni brez posebnega imena, Kinetic, Momentum, Summum ter športna R-design in Ocean Race. Testni V60 je imel paket Summum in še dobršen del dodatne opreme – parkirne senzorje spredaj in zadaj, visoko učinkovito ozvočenje, električno nastavljiv sedež in še nekaj dodatkov za dobro počutje voznika in potnikov. Vrhunsko, a za določeno ceno.
Prostora je obilo, tudi trije potniki na zadnji klopi ga bodo kljub kupejevskemu spuščanju zadnjega dela strehe imeli dovolj za glavo in kolena. V testnem vozilu so bile tudi obloge v svetli bež barvi, kar je ob črno lakirani zunanjosti dodalo še dodatno svetlobo, in če hočete, občutek prestižnosti. Če imate otroke in vozila ne uporabljate le za obisk opere in gledališča, raje izberite temno usnje. Saj svetlo je lepo, a tudi občutljivo. Volvo V60 je družinski karavan s športno noto. Bolj športno oblikovan zadek pomeni nekaj manj prostora v prtljažniku. S 430 litri prostornine ta volvo ni rekorder, bo pa zadovoljil večino potreb. Če ne, si pa lahko omislite tudi kakšen strešni dodatek. Kot vse ostalo je tudi prtljažnik lepo obdelan, brez kakršnekoli pločevine. Osvetlitev se nahaja na zadnjih vratih, ki odprta služijo tudi kot majhen nadstrešek.
Na koncu pa, kot smo zapisali že na začetku, še o ceni. Ta seveda ni nizka in to je tudi edina ovira, da avto ne bo tako zelo pogost v slovenskih garažah. Cena novega V60 D5 automatic s paketom opreme Summum je 48.816,00 EUR, z dodatno opremo 51.334,00 EUR. Drži! To je veliko denarja, a tudi za veliko »muzike«. Za nekoliko manj muzike, a še vedno V60, zadostuje 26.840,00 EUR (V60 DRIVe). To pa je za slovenske plitke denarnice vendarle bolj dosegljivo.
TEHNIČNI PODATKI | VOLVO V60 D5 avt. Summum |
Mere (dolžina/širina/višina) |
4.628/1.865/1.484 mm |
Medosna razdalja | 2.776 mm |
Motor | 2.400 ccm |
Menjalnik | avtomatski 6-stopenjski |
Moč | 151 kW (205 KM) pri 4.000 vrt./min |
Navor |
420 Nm pri 3.200 vrt./min |
Poraba/CO2 | 6,6/9,5/6,9 l*/183 g/km |
Končna hitrost |
230 km/h |
Pospešek 0-100 km/h |
7,8/ s |
Prtljažnik |
430 l |
Cena |
39.900,00 € (testni avto z upoštevanim popustom) |
*izvenmestna/kombinirana/mestna