Suzuki Swift sodi v razred super mini oziroma subcompact class, kar ga uvršča ob bok renaultu cliu, peugeotu 207, citroënu C3, volkswagnu polu in tako naprej. Karoserijsko pa se pravzaprav najbolj spogleduje z legendarnim mini cooperjem. Seveda je mini popolna specifika, ki prekaša malega Japončka v prav vseh ozirih. A tudi v ceni, ki je natančno 100 odstotkov višja, kar ni zanemarljiv podatek.
Suzuki Swift razveseljuje s svojim kompaktnim noskom in trapezoidnimi žarometi, ki igrivim oblikovnim linijam dodajo kanček elegance in modernizma. Črno obarvani zračni difuzorji z okroglimi meglenkami pa skupnemu vtisu dodajo še drobcen ščepec športnosti. Vse ostale karoserijske linije so namreč relativno strme, kar je sicer v prid kar največji prostornosti potniške celice. Zračni količnik in aerodinamika pa nista ravno v prvem planu. Če bi Swift ne bil tako podoben Mini Cooperju, ki je vendarle legenda, bi zanj težko rekli, da je lep in zelo všečen avtomobilček. Toda prav ta podobnost ga dela karoserijsko neverjetno zanimivega in kdor si bo vzel čas in ga obarval kot Mini-ja, (pokrov motorja, ogledala in streho), bo definitivno vozil pravi unikat. Zato je Swift posebnež brez konkurence. Ljubi ga staro in mlado. Predvsem pa tisti, ki cenijo individualno noto in ne marajo konfekcijskih rešitev.
Swit je v prvi vrsti avtomobil za mlade. S svojo skorajda smešno ceno, ki ne presega 10.000 eurov, zagotavlja kupcu zmogljiv motor, bogato serijsko opremo in pet vratno karoserijo. Le prtljažni prostor je tako majhen, da pravzaprav zares ne bi bilo velike škode, če ga sploh ne bi bilo.
Potniška celica je relativno prostorna in zaradi strmih bokov je v njej prijeten občutek prostornosti. Notranji videz obogati precej dodatne opreme z elektro paketom, multi funkcijskim volanskim kolesom, avtomatsko klimatsko napravo in seveda nepogrešljivim avdio sistemom, ki deluje dovolj dobro, da ga ni potrebno dodelati z novim ozvočenjem.
Sedenje v Swiftu je za naš okus nekoliko previsoko. Pa tudi sedeži niso ravno zadnji krik ortopedije. Zato se je potrebno novega okolja nekoliko privaditi in se sprijazniti z dejstvom, da se glavni atributi novega Swifta skrivajo v kvalitetni izdelavi in odlični preglednosti v vseh smereh. Pa tudi v relativno dobri zvočni izolaciji potniške celice.
Pogonski agregat s pet stopenjskim ročnim menjalnikom so inženirji postavili v nos avtomobila, pogon pa izvedli na sprednji kolesni par. Ob tem seveda niso pozabili niti na odlično vzmetenje, niti na dovolj zmogljive zavore, ki kljub bobnom zadaj odlično opravljajo svoje delo. Suzuki Swift se po asfaltu lepo pelje in mirno požira asfaltne neravnine, čeprav je obut v le 15 palična kolesa. Ob pospeševanju ne dviguje nosa in ga ob zaviranju ne poveša preveč, v zavojih ne drsi in nasploh ne preseneča preveč. Skorajda bi lahko rekli, da se znotraj svojih zmogljivosti pelje kot po tirnicah, čeprav bi drugačna obutev in za spoznanje trše vzmetenje ne bilo prav nič odveč. Žal pa se zatakne pri agregatu.
Pospeški in končna hitrost novega Swifta sta namreč glede na 94 konjski motor pod pričakovanji in na samem repu razredne konkurence. Motor se odziva leno, nezainteresirano in zadušeno. Motorni vrtljaji pa le s težavo lezejo proti rdečemu polju. Tisti, bolj športno naravnani vozniki, bodo vožnjo s Swiftom doživljali kot ježo polža oziroma potovanje z mrtvo kamelo. Ostali, tisti bolj umirjeni in nezahtevni, bodo z njim najverjetneje zadovoljni. Oboji pa se bodo definitivno spraševali, kaj se dogaja s konjenico pod pokrovom motorja. Očitno je nekaj narobe z japonskimi motornimi meritvami, saj imata 94 konjskih moči morda dva Swifta skupaj. Eden pa zanesljivo ne. Ali pa so japonski konji bolj podobni evropskim osličkom. Kdo bi vedel? Dejstvo je pač, da ohromela motorizacija kvari sicer odlično sliko novega Suzukija, ki je sicer ob neverjetno ugodni ceni in retro karoserijski obliki definitivno najbolj vroča roba na slovenskem trgu. Poleg tega pa ne gre spregledati tudi dejstva, da si je Suzuki kot znamka v Sloveniji zagotovila novo prodajno-servisno mrežo, ki bo od letošnje pomladi naprej tudi v tem segmentu zagotavljala popolno ponudbo na trgu.
Mere (dolžina/širina/višina) |
3.850/1.695/1.510 mm |
Medosna razdalja |
2.430 mm |
Motor |
1.328 cm3 |
Menjalnik |
5-stopenjski,ročni |
Moč |
69 kW (94 KM) pri 5.800 vrt./min |
Navor |
116 Nm pri 4.200 vrt./min |
Poraba (kombinirano) |
5,8 l |
CO2 |
140 g/km |
Končna hitrost |
175 km/h |
Pospešek 0–100 km/h |
11,0 s |
Prtljažnik |
201/494 l |
Cena |
10.990,00 EUR |