Še posebej v Italiji je novi, petvratni model bravo izredno dobro prodajan in med vozniki izredno priljubljen.
Fiat bravo je bil v celoti zasnovan v Fiatovem oblikovalskem centru (Fiat centro stile), kjer so ga obrusili in umerili po meri italijanskega voznika, ki ceni design in lepe karoserijske linije. Če je ob tem notranjost malce bolj robata, če je plastike več, kot bi je naj bilo, v Italiji ne vznemirja nikogar. Pomembno je le, da je na zunaj 'oh in sploh'. In fiat bravo, še posebej v črni barvi in z velikimi aluminijastimi platišči, to nedvomno je. Izdelujejo ga v tovarni v Piemont San Germano, kar je zanimiv podatek, glede na dejstvo, da je sedež Fiat-a v Torinu in bi zato pričakovali, da bodo najnovejše modele izdelovali tam. Fiat Bravo 1.9 Multijet , ki smo ga na testu vozili mi, je s svojo
športno črno eleganco in z aluminijastimi platišči ter z vpadljivimi karoserijskimi oblikami vzbujal zanimanje opazovalcev. Že na prvi pogled je namreč opaziti, da italijanski mojstri designa ne sklepajo prav nobenih kompromisov in da je vse, kar naredijo, glede videza zares brezhibno. Taka je tudi petvratna limuzina fiat bravo. Lepa, opazna, elegantna, dovršena … italijanska pač. Slika se malce spremeni, ko odpremo vrata in sedemo vanj. Pričaka nas obilica plastike in manj atraktivnih materialov, ki v tak avtomobil pravzaprav ne sodijo. Potniška celica je sicer zares zelo prostorna in tudi potniki na zadnji klopi bodo imeli več kot dovolj prostora za kolena in noge.
Težava pa nastane, ko odpremo vrata prtljažnika. Dno le-tega ima precej visok rob, preko katerega je potrebno dvigovati in spuščati prtljago, kar ob sicer izredno veliki prostornini prtljažnika ni ne potrebno ne zaželeno. Zato je prtljažnik slabše uporaben, kot bi bil sicer. Škoda, ker je s svojimi 400 litri zares ogromen. Če podremo zadnjo klop, se volumen več kot podvoji. Za vsak slučaj pač.
Izza volana je bravo precej dobro pregleden in tudi enostavni sedeži v paketu opreme Dynamic zagotavljajo prijetno in varno sedenje. Ob tem moramo omeniti, da je voznikov sedež nastavljiv po višini. Volansko kolo brez multifunkcijskih stikal je nastavljivo po višini in globini, kar izjemno olajša voznikove nastavitve pred vožnjo. Armaturna plošča z okroglimi merilniki in bogatim potovalnim računalnikom, ki z lastnikom komunicira v kar osmih jezikih, je ponoči obarvana v prijetno oranžnordečkasto barvo. Klimatska naprava je v paketu Dynamic ob doplačilu ročna 2-področna, avtoradio in zvočniki pa povsem na ravni trenutnih potreb lastnika, čeprav ne pričarajo ravno koncertne dvorane. Paket opreme Dynamic je pač paket bogate osnovne opreme. Ne gre pa seveda pričakovati nadstandarda, ker ga ob tej ceni brava preprosto ne gre pričakovati. Zato lahko trdimo, čeprav so tovrstne ocene povsem subjektivne, da je ta avtomobil neprimerno lepši od zunaj kot od znotraj in da neprimerno bolj uživajo v oblikovalski lepoti tisti, ki vas opazujejo s pločnika, kot vi, ki ga vozite. Na žalost. Zato pa fiat bravo zelo lepo preseneti med vožnjo. Velika kolesa in ogromna medosna razdalja zagotavljata mirno in udobno vožnjo tako na avtocesti kot tudi na zavitih gorskih ovinkih. Vzmetenje je prijetno trdo in karoserija se le malo bočno nagiba. Pa tudi sicer pobira asfaltne neravnine s kompaktno trdoto, ki malce že spominja na 'nemce'. Zavore bolj ali manj solidno opravljajo svojo nalogo, čeprav ne gre spregledati, da jim močna zaviranja pri visokih hitrostih niso ravno po godu. Pa tudi sicer je tale dizel narejen tako, da v kombinaciji s 5-stopenjskim menjalnikom ponuja ogromno navora in moči že pri nižjih hitrostih. Če hočemo več, ga je potrebno priganjati v visoke vrtljaje, kjer se še zmeraj solidno odziva. Ni pa več silovitega navora in tudi hrup v potniški celici postaja rahlo dirkaško doživetje, kar ni vsakomur všeč. Pa tudi prijetno ni. Če bi proizvajalec dodal menjalniku vsaj še eno prestavo, bi se slika silovito popravila in takšnih pripomb ne bi bilo več. Pohvaliti moramo porabo goriva, ki ne glede na način vožnje, kljub skoraj 2-litrskemu agregatu ostaja pod sedmimi litri dizelskega goriva, kar je skoraj neverjetno za tako velik avtomobil in tako dinamično vožnjo. Verjamemo namreč, da bi voznik z bolj nežno 'nogo' takšnega brava brez težav vozil z malo več kot petimi litri nafte na sto prevoženih kilometrov. Fiat bravo je avtomobil vreden pozornosti, saj je skupek odličnih voznih lastnosti, majhne porabe goriva, relativno ugodne cene in vpadljive karoserijske oblike. Notranjost pa je stvar okusa. Saj veste, da imajo vsake oči svojega 'malarja', mar ne?!
Mere (dolžina/širina/višina) |
4.336/1.792/1.498 mm |
Medosna razdalja |
2.600 mm |
Motor |
1910 cm3 |
Menjalnik |
5-stopenjski, ročni |
Moč |
88 kW (120 KM) pri 4.000 vrt./min |
Navor |
255 Nm pri 2.000 vrt./min |
Poraba (kombinirano) / CO2 |
6,9/4,3 l / 139 g/km |
Končna hitrost |
194 km/h |
Pospešek 0–100 km/h |
10,5 s |
Prtljažnik | 400/1.175 l |
Cena |
17.750,00 EUR |