Otroci z velikim zanimanjem opazujejo odrasle, ki so jim s svojim ravnanjem in obnašanjem v velik vzor, zato jih poskušajo posnemati in tako pridobiti potrebna znanja in izkušnje, obenem pa razvijajo svoje sposobnosti ter navade. Zato izkoristimo priložnost doma, na sprehodu, med obiskom mesta ter med vožnjo v vozilu. Otroci namreč z zanimanjem opazujejo nas, pešce, vozila in okolje, zato bodo tovrstne priložnosti korenito pripomogle k njihovi prometni vzgoji.
Spodbujajmo jih k opazovanju in jim pojasnjujmo naše ravnanje in ravnanje drugih.
Kako otroka učinkovito naučiti prometnih navad?
Najprej otroku povemo in razložimo, kakšno je pravilno vedenje v prometu in kakšne pravzaprav so morebitne nevarnosti.
Otroku nato pravilno vedenje pokažemo in mu ob tem razložimo, kako si sledijo posamezni elementi vedenja - npr. ob prečkanju ceste preverimo promet v obeh smereh in podobno. Otrok naj nas ob tem pozorno opazuje. Nato skupaj z njim izpeljemo pravilno vedenje in mu ponovno razlagamo, kaj mora storiti. Nato naj otrok sam govori, kaj dela.
Čisto nazadnje pa otrok sam izvaja določeno vedenje, mi pa ga opazujemo in opozarjamo na pomanjkljivosti. Vsako vedenje, ki ga otrok pravilno izvede, pohvalimo, za nepravilno vedenje pa ga popravimo. Le tako otroka spodbujamo k pravilnemu vedenju in zmanjšujemo verjetnost napak.
Tako bodo otroci počasi, a vztrajno spoznavali promet, pravila in zahteve, jih postopno sprejemali in se po njih ravnali. Otrok naj svoje ravnanje tudi ubesedi. Glasno naj pove, kaj je storil. Na primer: “Stoj”, “Pogledam levo”, “Pogledam desno”.
Z otrokom najprej vadimo na prometno varnih površinah na manj prometnih cestah, kasneje pa izbiramo vedno bolj zahtevne situacije ter nove situacije, ki jih otrok ne pozna in tako bo njegova prometna vzgoja karseda najbolj uspešna.