Trajnost

Avto na pogon iz odplak

T.S.
20. 2. 2025, 20.58
Posodobljeno:  20. 2. 2025, 20.57
Deli članek:

Inženirji in študenti na Univerzi v Warwicku želijo z dirkalnim avtomobilom na odplake podreti hitrostni rekord.

Warwick Manufacturing Group
.

Eden od možnih virov vodika kot goriva prihodnosti so odpadne vode. Iz teh ga lahko pridobivamo z inovativnimi tehnologijami, ki temeljijo na različnih elektrokemičnih in bioloških procesih. Pri tem iz organskih snovi v odpadni vodi nastaja vodik, hkrati pa odpadne vode očistimo. Prav ta vir so za svoje vozilo izbrali pri Warwick Manufacturing Group (WMG), raziskovalnem oddelku na Univerzi v Warwicku, ki se osredotoča na inovacije v proizvodnji, inženirstvu in tehnologijah. A zeleno ne bo le gorivo, tudi pri izdelavi svojega dirkalnika so posegli po recikliranih materialih.

Ogledalo iz rdeče pese

Waste2Race Le Mans Prototype, kot so ga poimenovali, je bil izdelan iz rezervnih delov, obnovljenih komponent in manj običajnih proizvodnih materialov. Ne sicer tako nenavadnih kot eden njegovih predhodnikov, ki je deloval na čokolado in rastlinsko olje ter bil izdelan iz korenja in krompirja, pa vendarle. Med sestavnimi deli so se tokrat znašli vzvratno ogledalo iz odpadkov rdeče pese, volan iz 100 % bioloških materialov in akumulator iz razbitega vozila.

Warwick Manufacturing Group
.

Čas za razvoj je pravi, saj tudi podjetja kot sta Alpine in Toyota, raziskujejo možnosti uporabe vodika kot goriva za dirkalne avtomobile prihodnosti. BMW je že napovedal, da bo svojega prvega predstavil leta 2028. Ekipa namerava projekt zaključiti do leta 2025 in ga uporabiti za predstavitev različnih trajnostnih konceptov, ki se razvijajo na Univerzi in v industriji.

Več kot zeleni vodik

Posebej ponosni so na WMG na gorivo iz odplak, ki je več kot le trajnostno in čisto, saj obenem pridobivanje vodika na ta način odpadno vodo tudi čisti. Izkoriščanje odpadkov za surovine bo ključen del trajnostne ekonomije, h kateri stremimo. Eden najpomembnejših virov, ki jih moramo obdelati, pa so ravno odpadne vode, ki jih družba, industrija in kmetijstvo nenehno proizvajajo. Iz njih lahko pridobimo kemikalije, energijo in goriva. Recikliranje ima tudi sicer ključno vlogo pri razvoju koncepta Waste2Race. "Ogljikova vlakna, ki bi sicer končala na odlagališču, ponovno uporabimo. Naravna vlakna, ki bi postala kompost ali živalska krma, so zdaj del avtomobila. Vse to prikazuje, kako lahko te materiale uporabimo na inovativne načine," pravi profesor Kerry Kirwan, predsednik oddelka za trajnostne materiale in proizvodnjo pri WMG. "Akumulator prihaja iz razbitega vozila, celoten avto pa je sestavljen iz stvari, ki bi sicer šle v smeti. Naš cilj je bil pokazati potencial teh materialov."

Warwick Manufacturing Group
.

Nekatere tehnologije, ki so jih uporabili pri izdelavi svojega prvega dirkalnika, so v desetih letih postale del tekmovalnega motošporta in serijske proizvodnje avtomobilov. Enako zdaj želijo doseči tudi s tem avtomobilom. Kratkoročen cilj pa je postaviti hitrostni rekord v dirkanju na vodikov pogon in dokazati zmogljivost svojega dirkalnika. Tudi če jim to ne bo uspelo, pa so že zmagovalci, saj se je njihov izum uvrstil na seznam finalistov za nagrado Pioneering and Innovation Award.

Aktualne novice